Молитва преподобного тихона калужского

Преподобный Тихон Калужский

Молитва преподобного тихона калужского

Преподобный Тихон Калужский (ок.1400 — 1492) — монах, основатель монастыря Тихонова пустынь, святой Русской православной церкви, память которого празднуется 29 июня (16 июня по ст. ст.). О жизни Тихона Калужского известно немного.

Скудность информации об этом, бесспорно, выдающейся личности объясняется тем, что на основанную преподобным Тихоном пустынь неоднократно совершали набеги татары и литовцы. Так что жизнеописание Тихона было составлено исключительно на основе монастырского предания и службы преподобному, которую утвердил в 1805 году первый архиепископ Калужской епархии Феофилакт (Русанов).

Мы не знаем, ни кем были родители Тихона Калужского, ни как он провел свое детство. Не сохранилось даже мирского имени святого! Предполагается, что он был родом из Киева — «матери городов русских».

Иноческий постриг принял, скорее всего, в Москве, в Чудовом монастыре. Но монастырская жизнь была ему не по душе — Тихон больше тяготел к уединению.

И вскоре удалился в пустынное место между Калугой и Медынью на правом берегу реки Вепрейки.

В дремучем лесу отшельник выбрал огромный дуб и поселился в его дупле. Между прочим, после смерти преподобного его дерево простояло еще четыре столетия — оно сломалось в грозу в начале 30-х годов XIX века.

Согласно преданию, в лесу Тихон Калужский использовал в пищу «былии саморосленныя» (то есть, дикорастущие), а пил воду из колодца, который сам и выкопал при истоке Вепрейки.

Этот колодец, к слову, существует и по сей день; люди называют его «кладезем преподобного Тихона» и идут к нему за святой водой.

Тут организован скит для предпочитающих уединение: в Тихоновой пустыни сейчас бывает много паломников.

Но вернемся в XV век. Тихон продолжал жить в своем дупле, и, как это нередко случается, об отшельнике вскоре узнали жители окрестных сел и деревень. Стали ходить к нему за советом и утешением. Появились ученики. Получив его благословение, они стали селиться рядом.

Вскоре молва о Тихоне дошла и до владельца тех земель — князя Василия Ярославича. Однажды он отправился на охоту, нашел жилище пустынника и приказал ему убираться прочь. В ярости князь даже замахнулся на преподобного… и в этот момент рука онемела.

Тогда князь, говорят, понял, что это ему наказание за грубость и испросил у Тихона прощения.

Как только по его молитве недуг исцелился, князь уговорил преподобного не только остаться жить на его земле, но и возвести монастырь, пообещав обеспечить обитель всем, что только может понадобиться.

Так недалеко от дуба, где жил Тихон Калужский, вскоре появился первый деревянный храм, посвященный Успению Пресвятой Богородицы. Игуменом новой обители стал сам Тихон. Известно, что он был очень добрым, смиренным и мудрым настоятелем. В монастыре находили стол и кров путники, голодные и страждущие. А все обиженные встречали в лице игумена своего надежного защитника.

Монастырское предание гласит, что Тихон дожил до глубокой старости и умер в 1492 году, приняв перед этим великую схиму.

Иван Грозный направлял в Тихонову пустынь богатые вклады, сопровождая их записками вроде этой: «Дано в сей монастырь, в доме Пречистая Богородицы честнаго и славнаго Ея Успения и преподобного отца игумена Тихона… Евангелие престольно письменное…»

Мощи Тихона Калужского

До начала XVII века мощи Тихона Калужского хранились, что называется, «на вскрытии» в Успенской деревянной церкви. После того как там случился пожар, их перенесли в храм Трех Святителей. Когда улеглись страсти Смуты, разоренную поляками обитель восстановили, заново отстроили сожженные церкви, возвели новые…

Храм Трех Святителей переместили в подмонастырскую слободу, а на ее месте поставили каменный Преображенский собор. Здесь, за правым клиросом положили под спудом мощи преподобного. Когда обитель подчинили Калужской епархии, то ее архиепископ Феофилакт утвердил службу в честь Тихона.

А примерно через сто лет над колодцем Тихона появился деревянный храм в честь Живоносного Источника.

Чудеса и исцеления по молитве преподобному Тихону

На протяжении всего XIX столетия в обители фиксировали чудеса и исцеления по молитве преподобному Тихону. Чаще всего выздоравливали дети, а также душевнобольные, одержимые и те, кто страдал болезнями глаз. Сохранилось несколько удивительных рассказов, записанных со слов непосредственных участников описываемых событий.

Так, некоему крестьянину Тихоновой слободы однажды приснилось, что пришел он в монастырский храм, а из алтаря вышел седой старец-схимник и начал читать помянник. Крестьянин спросил, записаны ли там его почившие родственники.

Оказалось, что в помяннике нет только имени его сестры. «Она была записана, но исключена», — молвил старец. Проснувшись, крестьянин долго думал и, наконец, вспомнил, что его сестра «совратилась в раскол и в расколе умерла».

Другая история еще более удивительна. В одном из калужских сел жила парализованная женщина. Более десяти лет она была прикована к постели и никогда не видела иконописного изображения святого Тихона Калужского.

Но однажды, накануне дня памяти преподобного, он сам к ней явился одетый в черную рясу и схимническую куколь — шапочку с вышитыми зелеными крестами.

Старец исцелил болящую и сказал на прощание, что его зовут Тихон Преподобный.

Святые Русские.

Источник: http://posmotrim.by/article/prepodobnyy-tihon-kalughskiy.html

Преподобному Тихону, Калужскому чудотворцу

Молитва преподобного тихона калужского

Яко свети́льник пресве́тлый, яви́лся еси́ в Росси́йстей земли́, преподо́бне о́тче на́ш Ти́хоне, в пусты́ни всели́вся, в не́йже преходя́ жесто́кое жи́тельство, я́ко безпло́тен, пожи́л еси́, сего́ ра́ди и чуде́с дарова́нием обогати́ тя Бо́г. Те́м и мы́, притека́юще к ра́це моще́й твои́м, уми́льно глаго́лем: о́тче преподо́бне, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Пе́снь 1

Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Всего́ себе́ Вседержи́телю Бо́гу возложи́в, богому́дре, к Тому́ жела́нием и любо́вию у́м тво́й впери́л еси́, да, со Христо́м пребыва́я, жи́знь ве́чную насле́дуеши.

Упова́нием на Бо́га Всеблага́го укрепля́емь, преблаже́нне Ти́хоне, к бу́дущим бла́гим простира́лся еси́ посто́м и моли́твами.

Ди́вно житие́ твое́, всеблаже́нне, ку́пно же и смире́ние, е́же от ю́ности стяжа́л еси́, сего́ ра́ди от всего́ ми́ра отлучи́в себе́, бы́л еси́ мона́х благоиску́сен, цветы́й в доброде́телех.

Богородичен: Вопло́щься из пречи́стых ложе́сн Твои́х, Де́во Всечи́стая, Бо́жие Сло́во, все́м изъясни́ ве́лию боже́ственную любо́вь: челове́ческое бо естество́ ли́ку Ангельскому совокупи́ и в небе́сная возведе́.

Пе́снь 3

Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Вели́ко к Бо́гу дерзнове́ние стяжа́л еси́, преподо́бне Ти́хоне, посто́м и моли́твами, Его́же ми́лостива бы́ти к на́м испроси́.

Вре́менных и до́льних возгнуша́вся, высо́кая, при́сно пребыва́ющая, возлюби́л еси́, боже́ственным раче́нием распаля́я боголюби́вую твою́ ду́шу, и, сотвори́в Всевы́шняго во́лю, восприя́л еси́ блага́я небе́сная.

Жела́я, преподо́бне, насыща́тися при́сно пребыва́ющия сла́дости, бы́лии самора́сленными в пусты́ни пита́лся еси́ и та́ко по́двиг жития́ твоего́ соверша́л еси́, ны́не же наслажда́ешися присносу́щных бла́г.

Богородичен: Твою́ по́мощь пода́ждь ми́, рабу́ Твоему́, Де́во Влады́чице, вразуми́ и руково́дствуй мя́ на пути́ спасе́ния, изба́ви мя́ бе́д и скорбе́й, я́ко ро́ждшая все́х Избавле́ние.

Седа́лен, гла́с 4:

Многомяте́жие ми́ра и непостоя́нную суету́, я́ко пра́х, вмени́в и стяжа́в жи́знь Ангельску, Бо́гу угоди́л еси́; те́мже и на́с от тлетво́рных страсте́й изба́ви, мо́лимся, твою́ па́мять при́сно в пе́снех почита́ющих, блаже́нне Ти́хоне, о́тче на́ш.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Яко невозде́ланная, Де́во, лоза́, красне́йший Гро́зд прозябла́ еси́, источа́ющь на́м вино́ спасе́ния, все́х веселя́щее ду́ши же и телеса́. Те́мже, я́ко вину́ Тя до́брых блажа́ще при́сно, со Ангелом вопие́м Ти́: ра́дуйся, Благода́тная.

Пе́снь 4

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Пото́ки сле́зными пусты́ню напои́л еси́, блаже́нне, се́мя трудо́в твои́х се́я в не́й, те́мже и стори́чный пло́д ра́достне пожа́л еси́, вопия́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Помина́я, преподо́бне Ти́хоне, после́дний де́нь жи́зни сея́, на вся́к ча́с гото́вился еси́ ко исхожде́нию, благи́ми де́лы украша́я ду́шу твою́, ожида́я прише́ствия Влады́ки твоего́.

Моля́ся не преста́й, о́тче на́ш Ти́хоне, о святе́й оби́тели и пусты́ни твое́й, ю́же мно́гими труды́ возде́лал еси́, прося́ избавле́ния от злы́х обстоя́ний и скорбе́й вся́ческих, да тя́ вси́, я́ко отца́ чадолюби́ва, непреста́нно воспева́ем.

Богородичен: Яко Богоизбра́нну Отрокови́цу, произше́дшую из чре́сл ца́рских, Ца́рь все́х, Христо́с Госпо́дь возлюби́в и вы́шшу херуви́м и серафи́м показа́в, ве́сь, Богоро́дице, всели́ся в Тя́.

Пе́снь 5

Ирмос: Просвети́ на́с повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Тво́й ми́р пода́ждь на́м, Человеколю́бче.

Яко дре́во благора́сленно при вода́х, насажде́н бы́в, о́тче преподо́бне Ти́хоне, ве́тви доброде́телей мно́ги израсти́л еси́, под се́нь твою́ вся́ прие́мля, хотя́щия спасе́ния.

Моли́твенник те́пл в жи́зни се́й бы́л еси́, блаже́нне о́тче на́ш Ти́хоне, хода́тайствы твои́ми здра́вие все́м подава́я неоску́дное, те́м и ны́не па́че в моли́тву предлага́ем тя́, прося́ще тобо́ю прия́ти ми́лости и грехо́в оставле́ние.

Ца́рство небе́сное стяжа́л еси́ произво́льною нището́ю, отону́дуже источа́еши оби́льно дарова́ния духо́вных исцеле́ний все́м, ве́рно почита́ющим пречестну́ю твою́ па́мять, преподо́бне о́тче на́ш Ти́хоне.

Богородичен: Возсия́ из Тебе́ мы́сленное Со́лнце и све́тлыя лучи́ Своего́ Божества́ простре́, Богоро́дице Влады́чице, те́м Тя́ вси́ непреста́нными пе́нии велича́ем.

Пе́снь 6

Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя.

Честно́е те́ло твое́, преподо́бне, мно́гое исцеле́ние источа́ет ве́рою приходя́щим к цельбоно́сному твоему́ гро́бу, о́тче на́ш Ти́хоне.

Непреста́нными твои́ми к Бо́гу, о́тче на́ш Ти́хоне, моли́твами небе́сных селе́ний дости́гл еси́, иде́же е́сть све́т неизрече́нный и наслажде́ние преподо́бных, с ни́ми же предстои́ши все́х Бо́гу, о́тче Ти́хоне.

Но́щь тебе́, я́ко де́нь, блаже́нне, вменя́шеся: не да́л бо еси́ поко́я телеси́ твоему́, ни сна́ очесе́м, ни ве́ждам дрема́ния, до́ндеже дости́гл еси́ поко́я небе́снаго.

Богородичен: Расто́ргни мои́х прегреше́ний рукописа́ние и да́руй ми́ разреше́ние от одержа́щих мя́ печа́лей и страсте́й Твои́ми моли́твами, Влады́чице.

Конда́к, гла́с 8:

Оте́чества удали́вся, преподо́бне, в пусты́ню всели́лся еси́, иде́же жесто́кое житие́ твое́ показа́л еси́ и, мно́гих доброде́тельми удиви́в, дарова́ние чуде́с от Христа́ прия́л еси́. Те́мже помина́й на́с, чту́щих па́мять твою́, да зове́м ти́: ра́дуйся, преподо́бне Ти́хоне, о́тче на́ш.

Икос:

Возлюби́в, преподо́бне о́тче на́ш Ти́хоне, Христо́вы Боже́ственныя за́поведи и возненави́дев ми́ра сего́ наслажде́ние, оста́вив оте́чество, прите́кл еси́ усе́рдно в пусты́ню и бы́л еси́ в не́й свети́льник, просвеща́яй зде́шния страны́ блиста́нием духо́вным. Те́мже со тща́нием приходя́ще к цельбоно́сному твоему́ гро́бу, зове́м ти́: ра́дуйся, преподо́бне Ти́хоне, о́тче на́ш.

Пе́снь 7

Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Му́жески в пусты́ни подвиза́лся еси́ и, зарю́ духо́вную восприе́м, взя́лся еси́ к высоте́ небе́сней, преподо́бне о́тче Ти́хоне, иде́же и ны́не со Ангелы прославля́ешися.

Молча́нием в пусты́ни язы́к тво́й обузда́л еси́ и немяте́жным житие́м во пло́ти Ангельски, о́тче на́ш Ти́хоне, пожи́л еси́.

Вои́стинну благи́я жи́зни сподо́бился еси́, преподо́бне о́тче Ти́хоне, чистото́ю и поще́нием сию́ обре́т, и ны́не со безпло́тными чи́ны Бо́гу предстои́ши.

Богородичен: Разуме́ти рождества́ Твоего́, Чи́стая, неизглаго́ланную глубину́ недоуме́ет у́м челове́чь: Бо́г бо, истощи́в Себе́ за милосе́рдие, воплоще́нием Свои́м всего́ мя́ обнови́.

Пе́снь 8

Ирмос: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и Ангельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Сле́зными пото́ки, преподо́бне о́тче на́ш Ти́хоне, зе́млю се́рдца твоего́ напои́л еси́ и, предстоя́ в моли́твах, непоколеби́мь, Творца́ все́х славосло́вил еси́.

Бо́дренными твои́ми бде́нии, блаже́нне Ти́хоне, и ча́стыми воздыха́нии благода́ть Ду́ха Свята́го возрасте́ в тебе́, о́тче, и сла́вна тя́ показа́.

Поще́ния страда́ньми и до́блестными по́двиги твои́ми, преблаже́нне о́тче Ти́хоне, кла́сы Боже́ственныя возрасти́л еси́, и́миже пита́еши благоче́стно почита́ющия па́мять твою́.

Богородичен: Всеблага́я Влады́чице, Преблага́го Бо́га пло́тию ро́ждшая, озло́бленное страстьми́ мое́ се́рдце очи́сти, да ве́рою и любо́вию сла́влю Тя́.

Пе́снь 9

Ирмос: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Пучи́ною сле́з твои́х, преподо́бне о́тче Ти́хоне, злонача́льнаго зми́я потопи́л еси́ и я́ко победоно́сец изря́ден к небе́сным возше́л еси́, иде́же непреста́нно со Ангельскими ли́ки сла́виши все́х Бо́га.

Житие́ незло́биво име́л еси́, преподо́бне о́тче Ти́хоне, и укра́шено по́ты страда́ния, прехва́льне, того́ ра́ди боже́ственныя ра́дости испо́лнися ду́х тво́й.

Хва́лится тобо́ю, преподо́бне о́тче на́ш Ти́хоне, гра́д тво́й Калу́га, я́ко венце́м ца́рским обложи́вся, име́я мо́щи твоя́ в преде́лех свои́х, я́ко до́бра стра́жа от Го́спода.

Богородичен: Препе́тая Де́во, Бо́га пло́тию ро́ждшая, сла́вящия Тя́ прича́стники Боже́ственнаго Све́та покажи́ и изба́ви ны́ гее́нны о́гнены и вся́каго вре́да вра́жия моли́твами Твои́ми.

Свети́лен:

Мра́з нощны́й претерпе́л еси́, и тяготу́ ва́ра дневна́го поне́сл еси́, и си́х ра́ди ве́чное наслажде́ние восприя́л еси́, Христо́в уго́дниче, блаже́нне Ти́хоне, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

По Бо́зе на Тя́ упова́ем, Пресвята́я Де́во Богоро́дице, и мо́лимся Тебе́: Твои́ми мольба́ми к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему неврежде́нны до конца́ ны́ сохрани́.

Молитва преподобному Тихону Калужскому

О священная главо, великий чудотворче, преподобне отче наш Тихоне, преблаженне и преславне, Духа Святаго исполнение, постников похвало, монашествующих славо, пустыни украсителю, теплый о нас молитвенниче, ныне со ангельскими воинствы предстоя у Престола всех Царя славы Господа и наслаждаяся света Единосущныя Троицы, и с Горними силами воспевая Трисвятую песнь, яко дерзновение имея, молися Всемилостивому Владыце спасти вся, верующия во имя Его; испроси мир и тишину Святым Церквам ниспослати, вере православной укрепление, видимыя и невидимыя враги низложити, грады наши утвердити, мир весь умирити. Моли милостиваго Бога, да твоим благоприятным ходатайством вся православныя христианы избавит Он от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча, от нашествия иноплеменник и междоусобныя брани, старыя да подкрепит, юныя да наставит, немудрыя умудрит, болящия исцелит, плененныя и юзники свободит, сироты заступит, младенцы воспитает и вся люди сохранит от всех бед и напастей, и от нападения вражия, и смертоносныя язвы, и тлетворных ветр, и от всякаго зла. Днесь же с верою приходящих рабов твоих, со страхом и любовию припадающих к многоцелебным мощем твоим и образ подобия твоего любезно целующих, яко теплый наш заступниче, сохрани и в скорбных обстояниих наших предстани, душевных и телесных страстей свободи; в день Страшнаго суда шуияго стояния избави и с десными овцами молитвами твоими стати сподоби и слышати блаженный оный глас Владыки, Христа Бога нашего: «Приидите, благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царство от сложения мира». Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем и со Пресвятым, и Благим, и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Источник: http://xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_iun/kan_29iun_tihon_kalug.html

Преподобный Ти́хон Медынский, Калужский

Молитва преподобного тихона калужского

Возбранный чудотворче и предивный постниче, великий угодниче Христов, преподобне отче Тихоне, граду и стране нашей источаяй многочудесныя цельбы и милости, восхваляем тя любовию, достохвальне; ты же, яко имея дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи, да зовем ти: Радуйся, преподобне отче наш Тихоне чудотворче.

Икос 1

Ангелов Творец, в Троице Бог славимый, предуведевый чистаго сердца твоего изволение, показа тя мирови истиннаго ревнителя благочестия и добродетелей подвижника, вся земная вменившего в уметы.

Того ради мы, любовию побеждаеми, вопием ти сице: Радуйся, богоносне, небесный человече; Радуйся, земный ангеле. Радуйся, обиталище Пресвятаго Духа; Радуйся, яко Бога ради отечества страну оставил еси. Радуйся, яко в пустыню вселился еси; Радуйся, яко слезами оную напоил еси.

Радуйся, яко теми оную многоплодну сотворил еси; Радуйся, яко Божественными песнопении сию просветил еси. Радуйся, яко в той ученик стадо собрал еси; Радуйся, яко страху Божию тех научил еси.

Радуйся, яко и ныне непрестанно молишися ко Господу о совершающих благочестно память твою; Радуйся, яко и нас соблюдаеши от врагов видимых и невидимых. Радуйся, преподобне отче наш Тихоне чудотворче.

Кондак 2

Видяще, яко дана тебе бысть от Господа, преподобне отче наш Тихоне, благодать подавати скорое вспоможение всем, с верою к святым твоим мощем приходящим, и содевати преславная чудеса, мы, веселящеся, яко имеем таковаго милостиваго помощника, прославляем всесильнаго Бога и вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Разум богомудрый стяжав и усмотрев суету мира сего, преподобне отче Тихоне, помышляя о небесном, вселился еси в пустыню, и в ней преславный храм боголепнаго преображения Господня и обитель устроив, собрал еси ту множество ученик.

Сего ради вернии научишася воспевати тебе сице: Радуйся, яко стаду твоему отец и наставник был еси; Радуйся, яко смиренномудрием тех исправлял еси. Радуйся, яко обычай кроток имел еси; Радуйся, яко незлобиво сердце стяжал еси.

Радуйся, яко земная отринув, умом твоим к небесным возшел еси; Радуйся, яко к вышнему течение твое выну исправлял еси. Радуйся, яко в добродетелех преславен обрелся еси; Радуйся, яко кроткому пастырю Христу последовал еси. Радуйся, яко алчущих питал еси; Радуйся, яко жаждущия напоял еси.

Радуйся, яко всегда едино пред очима имел, еже со Христом быти; Радуйся, яко Той тя пресели в вечныя обители блаженства. Радуйся, преподобне отче наш Тихоне чудотворче.

Кондак 3

Силою, данною ти свыше, блаженне Тихоне, долготу летнюю, пустынное озлобление и в потребных скудость пред очима имея, терпел еси благодарно, и тем Христа обрет в души твоей, Тому выну воспевал еси: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще тя воистинну, отче Тихоне, подвижника крепкаго и молитвенника бодраго, и мысленно взирающе на досточудныя твоя подвиги и труды, мы, любовию твоею побеждаеми, умильно вопием ти сице: Радуйся, яко ангельски на земли пожил еси; Радуйся, яко жития чистотою страну нашу просветил еси.

Радуйся, яко тяготу вара дневнаго понесл еси; Радуйся, яко слезными потоки землю сердца твоего напоил еси. Радуйся, яко теми лукавых духов ополчения попрал еси; Радуйся, яко молчанием язык обуздал еси.

Радуйся, яко благою жизнию твоею образ терпения и смиренномудрия нам явил еси; Радуйся, яко высоту добродетелей достигл еси. Радуйся, яко восприял еси Святаго Духа озарение; Радуйся, яко воистинну честна смерть твоя, преподобне.

Радуйся, яко и по смерти с нами пребываеши; Радуйся, яко верно почитающим тя во всяких нуждах помогаеши. Радуйся, преподобне отче наш Тихоне чудотворче.

Кондак 4

Буря недоумения смущает ум наш, како бо возможем исчислити подвиги твоя, блаженне Тихоне: бдение и сухоядение, непрестанныя молитвы и прочия добродетели; но мы дивно Богу, в тебе прославляющемуся, дерзаем воспевати: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше ближнии и дальнии, преподобне отче наш Тихоне, ангелоподобное твое житие, и яко молитвою твоею мнози, с верою притекающии к раце мощей твоих, исцеление приемлют от разнообразных недугов, благодарно воспоминающе о толиких твоих благодеяниих, радостно взывают к тебе таковая: Радуйся, недугующих врачу; Радуйся, скорбным сострадателю. Радуйся, в душевных и телесных немощех скорый целителю; Радуйся, елей милости подающий. Радуйся, светильник, благочестием сияющий; Радуйся, яко древо благорасленное при водах. Радуйся, яко многи ветви добродетелей израстил еси; Радуйся, яко под сень пустыни твоея хотящих спасения приимал еси. Радуйся, яко о тех молитвенник тепл в жизни твоей был еси; Радуйся, яко благими делы душу твою украсил еси. Радуйся, яко велику благодать и силу от Бога приял еси; Радуйся, просящим милости подателю. Радуйся, преподобне отче наш Тихоне чудотворче.

Кондак 5

Боготечная звезда явился еси во стране нашей, наставляя всех на путь спасения; призывающих бо тя вскоре предваряеши и от всяких бед и напастей избавляеши, верныя же научаеши спасающему тобою Богу взывати: Аллилуиа.

Икос 5

Видевши российстии народи богоспасаемыя страны сея пречудное по Бозе житие твое, Тихоне преподобне, яко аще и последи лет нам возсиял еси, но древних отец чести сподобился еси, дарования чудес достойно приим от Бога, того ради научишася пети тебе: Радуйся, великий Богу угодниче; Радуйся, яко во временней жизни, любве ради ко Господу, выну во спасение души твоея трудился еси. Радуйся, яко Его же помощию оставль тленная стяжал еси блага неистленная; Радуйся, яко благодатию Божиею сподобился еси стояти у Престола Владычня. Радуйся, яко тако сподобился еси быти причастником славы вечныя; Радуйся, тамо получивый благодать ходатайствовати о нас. Радуйся, скорый помощниче призывающим тя; Радуйся, готовый пособителю христианом. Радуйся, православному нашему царству защитителю; Радуйся, многая чудеса благодатию Святаго Духа содеявый. Радуйся, тем слепым прозрение подаваяй; Радуйся, хромым хождение исправляяй. Радуйся, преподобне отче наш Тихоне чудотворче.

Кондак 6

Проповедует Калужская наша страна труды твоя и подвиги, богомудре Тихоне, подъятые тобою душевнаго ради твоего спасения, егоже ради прослави тя Господь славою благолепною. Темже в пустыни яко древо благоплодовитое явился еси, от негоже духовно питаемся, благодаряще Бога и вопиюще к Нему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия православней российстей земли нашей просвещение совершенных твоих добродетелей и чудес, преподобне отче Тихоне, о нихже благодаряще Бога, давшаго тебе таковую благодать, к тебе, яко к теплому о нас молитвеннику, радостная воспеваем, глаголюще: Радуйся, живый ангельски на земли; Радуйся, от страстей греховных себе удаливши.

Радуйся, образ истиннаго терпения бывый; Радуйся, совершенное смирение нам в себе явивый. Радуйся, наставниче спасению; Радуйся, грешных приводяй ко исправлению. Радуйся, Христовых заповедей исполнителю; Радуйся, душ немощных целителю. Радуйся, лукавых духов прогонителю; Радуйся, благочестия ревнителю. Радуйся, неоскудный милости подателю; Радуйся, благих желаний исполнителю.

Радуйся, преподобне отче наш Тихоне чудотворче.

Кондак 7

Хотя избран дом Духу Святому себе сотворити, потщался еси тесным и прискорбным путем, ведущим в жизнь вечную, ити, еже благодатию Божиею от юности твоея совершив непорочно, тем достигл еси в небесном всерадостном пребывании воздаяния, и тамо благодарственно поеши Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новую благодать показа всех Владыка тебе, богомудре Тихоне: многая бо и преславная чудеса в мире живущим людем действуеши и скорым твоим ходатайством пособствуеши. Темже вопием тебе таковая: Радуйся, иноком добрый наставниче; Радуйся, пустыню имевый яко тихое пристанище. Радуйся, яко в той аки безплотен пожил еси; Радуйся, аки многомятежие мира презрел еси.

Радуйся, непостоянную суету яко прах вменивый; Радуйся, яко к премирным ум твой возвел еси. Радуйся, яко безмолвием воздержал еси телесныя чувства; Радуйся, яко тем Богу угодил еси. Радуйся, ангельскую жизнь стяжавый; Радуйся, яко ко отшествию от мира сего всегда себе готовил еси. Радуйся, яко благими делы душу твою украшал еси; Радуйся, о людех неложный молитвенниче.

Радуйся, преподобне отче наш Тихоне чудотворче.

Кондак 8

Странное чудо и выше ума: ты бо преславную от Бога прием благодать, с верою прибегающим к тебе источаеши дарования исцелений, преподобне отче Тихоне; сего ради славит тя священная твоя обитель, идеже положено святое твое тело, и мы, усердное моление зде приносяще, благодарим прославльшаго тя Господа и выну вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 8

Весь еси и всем воистинну, преподобне отче Тихоне, дивен явился еси: аще бо и плоть в мире носил еси, но вся плотская мудрования презрев, ангельски на земли пожил еси. Мы же, видевше толикия твоя подвиги, благодарными устнами вопием ти: Радуйся, собеседниче ангелов; Радуйся, украшение праведных.

Радуйся, ластовице сладкопеснивая; Радуйся, органе Духа Святаго. Радуйся, цевнице духовная; Радуйся, отче чадолюбивый. Радуйся, стада твоего пастырю добрый; Радуйся, благий и верный рабе. Радуйся, делателю винограда Христова; Радуйся, данный тебе талант от Бога усугубивый. Радуйся, неподвижимый благочестия столпе; Радуйся, непоколебимое ограждение веры.

Радуйся, преподобне отче наш Тихоне чудотворче.

Кондак 9

Всякия болезни наша и печали утоли, великий наш заступниче, преподобне отче Тихоне, и подаждь нам последовати твоему житию, славу земную ни во чтоже вменяти и честь временную презирати; тоя бо ради добродетели прослави тя Бог на небеси, идеже ныне Ему ты предстоиши и непрестанно воспеваеши: Аллилуиа.

Икос 9

Вития многовещанныя недоумеют достойно славити тя, преподобне отче Тихоне, ибо многая и преславная чудодействия источаеши благодатию Божиею. Мы же, любовию побеждаеми, дерзаем пети тебе сице: Радуйся, слепых просветителю; Радуйся, хромых исправителю. Радуйся, разслабленных целителю; Радуйся, злых помыслов прогонителю.

Радуйся, скорбящих утешение; Радуйся, яко хульныя уста вражия заградил еси. Радуйся, яко ослабленная сердца к вере и упованию наставил еси; Радуйся, яко твоими молитвами тех спасл еси. Радуйся, яко тьму суеверия прогнал еси; Радуйся, яко к небесному свету многих направил еси. Радуйся, светильниче, сияющий добродетельми; Радуйся, единаго Бога истинный исповедниче.

Радуйся, преподобне отче наш Тихоне чудотворче.

Кондак 10

Спасти хотя душу твою, преподобне отче Тихоне, в юности возраста своего оставя отечество твое и страну, достигл еси царствующаго града Москвы, и конечнаго ради смирения своего восприяв иноческий образ, вселился еси в пустыне, идеже устроив храм боголепнаго преображения и собрав ученик множество, богоугодно подвизался еси в посте и воздержании, терпя различная искушения благодарно и работая Господеви, Емуже на небесех предстоя, ныне вопиеши: Аллилуиа.

Икос 10

Стена твердая явился еси всем человеком, к заступлению твоему прибегающим, преподобне отче Тихоне, темже и нас, к тебе притекающих и твоея святыя помощи просящих, от всяких бед и напастей заступай и ограждай, за еже мы вопием к тебе таковая: Радуйся, богатства мира сего возненавидевый; Радуйся, нетленная сокровища на небесех возлюбивый. Радуйся, единаго безценнаго бисера Христа Бога приобретый; Радуйся, иноческую нищету возлюбивый. Радуйся, яко с тою во все дни иноческия жизни твоея пребыл еси неразлучно; Радуйся, яко тою стяжал еси богатая сокровища на небеси. Радуйся, яко ангельския достигл еси чины, ихже житию непорочно поревновал еси; Радуйся, яко уневестил еси душу твою жениху Христу. Радуйся, яко от Него на небесех обрел еси мзду трудов твоих; Радуйся, яко вшел еси в радость Господа твоего. Радуйся, яко тамо наслаждаешися вечныя славы Его; Радуйся, преподобне отче наш Тихоне чудотворче.

Кондак 11

Пение благодарственное Христу Богу, тя, преподобне отче Тихоне, прославляющему, вси православнии возсылают, яко Господь даровал есть ти многих чудес силу всякия недуги исцеляти. Ему же ты предстоиши у Престола Его на небесех, нас же земных всех научаеши в Троице Единому Богу воспевати: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарным светом блистает преславный храм твой, преподобне отче Тихоне чудотворче, имея цельбоносный твой гроб, яко светильник пресветлый, да входяще видим, и благоговейно чествуя тя, дерзаем глаголати тебе: Радуйся, светильниче света небеснаго; Радуйся, яко лучами святыни твоея нас озаряеши.

Радуйся, яко блистанием чудес твоих нашу страну просвещаеши; Радуйся, яко притекающих к тебе утешаеши. Радуйся, врачу душ наших благоприятнейший; Радуйся, скорбящих грехами всерадостное утешение. Радуйся, отчаянных надежда спасения; Радуйся, обидимых скорый заступниче. Радуйся, правды истинный хранителю; Радуйся, крепкий наш столпе и забрало.

Радуйся, пламень, пожигаяй злочестие; Радуйся, росоносный облак благодати, возращаяй благочестие. Радуйся, преподобне отче наш Тихоне чудотворче.

Кондак 12

Благодать, данную тебе от Бога, преподобне отче Тихоне, сведуще, тебе нашего милостиваго отца прилежно просим: пролей ныне теплую твою молитву о нас грешных ко Господу, да утвердит и укрепит нашу страну российскую, церковь же святую и веру православную да сохранит и вся православныя христианы помилует, всегда вопиющия Ему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще дивнаго во святых Своих Бога нашего, преподобне отче наш Тихоне, и почитающе всечестное твое успение, яко и по преставлении твоем не оставляеши нас благодатными чудес даровании, скорое твое нам во всяких нуждах и печалех поможение прославляем, и вопием к тебе сице: Радуйся, великий наш молитвенниче; Радуйся, известный Бога умилостивителю. Радуйся, всех православных скорый помощниче; Радуйся, в бедах всем скорый заступниче. Радуйся, сильный в напастех защитниче; Радуйся, алчущим кормителю. Радуйся, скорый врачу всем к тебе прибегающим; Радуйся, всяких исцелений источниче. Радуйся, люте страждущим помощниче; Радуйся, везде и всем скорый предстателю. Радуйся, страны нашея похвало и утверждение; Радуйся, православному воинству нашему сила и укрепление. Радуйся, преподобне отче наш Тихоне чудотворче.

Кондак 13

О великий и преславный чудотворче и заступниче наш, Тихоне блаженне! Приими сие приносимое тебе моление и благоприятным твоим ходатайством умоли Господа Сил всем нам избавитися от всяких скорбей, бед и напастей, и грядущая в небесных благая улучити вопиющим Ему: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Тихон Медынский, Калужский

Молитва преподобного тихона калужского

Преподобный Тихон Медынский, Калужский чудотворец, жил в XV веке. Предполагают, что он был родом из «матери городов русских» – Киева.

В юности он пришел в Москву и принял иноческий постриг, по преданию, в Чудовом монастыре.

Через некоторое время, по любви к уединению, он удалился в пустынное место в 17 верстах от города Калуги и в 15 верстах от города Медыни, названия которых позднее стали частью его имени.

Место, выбранное святым, находилось на правом берегу небольшой речки Вепрейки, которая пятью верстами южнее впадает в р. Угру.

В последние годы жизни преподобного неподалеку от места его подвигов произошло знаменитое «стояние на Угре» (1480 г.), положившее конец татарскому игу на Руси.

Подвижник поселился в дремучем лесу, в дупле исполинского дуба, простоявшего после кончины святого еще почти четыре века. В начале 1830-х годов дуб был сломлен грозой, а в 1838 году игумен основанной преподобным обители Геронтий устроил над сохранив-шимся могучим остовом часовню.

Пищей преподобному служили «былии саморосленныя» (дикорастущие), а питием – вода из целебного колодца, ископанного им самим при истоке Вепрейки и до сих пор именуемого «кладезем преподобного Тихона». Известие о святой жизни подвижника привлекло к нему учеников.

Вокруг него постепенно стали собираться братия. Владелец тех мест князь Василий Ярославич (внук Владимира Храброго) во время охоты обнаружил жилище святого. Он приказал преподобному немедленно удалиться из его вотчин. Оскорбив отшельника, князь замахнулся на него плетью.

Поднятая на святого рука тотчас онемела и осталась неподвижной. Вразумленный наказанием Божиим, князь раскаялся и просил у инока прощения.

Получив по молитве святого исцеление, он стал умолять пустынножителя навсегда остаться в его земле и устроить здесь обитель для своих учеников, обещая неоскудно снабдевать ее всем необходимым.

Преподобный Тихон основал пустынь, поставив в ней первый деревянный храм в честь Успения Пресвятой Богородицы. Он стал первым игуменом монастыря и управлял братией со смиренномудрием, кротостью и незлобием. Святой игумен питал алчущих, напоял жаждущих, принимал странных, заступался за обидимых. Преподобный Тихон имел дар слез и отличался молчаливостью.

По древнему монастырскому преданию, преподобный Тихон скончался в 1492 году в глубокой старости, приняв незадолго до кончины великую схиму. Год успения святого был отмечен в синодике Лаврентиева монастыря, составленном при царе Феодоре Иоанновиче.

В царствование Иоанна Грозного в Тихонову пустынь был внесен первый царский вклад, в записи о котором основатель обители назван «преподобным»: «Дано в сей монастырь, в доме Пречистыя Богородицы честнаго и славняго Ея Успения и преподобнаго отца игумена Тихона… Евангелие престольно письменное…» Всероссийское празднование памяти преподобного Тихона установлено на Соборе 1584 года.

До Смутного времени мощи преподобного Тихона, по преданию, почивали «на вскрытии» в Успенском деревянном храме, после сожжения которого они были перенесены в единственный уцелевший храм во имя Трех святителей.

Разоренная польско-литовским нашествием Тихонова пустынь была восстановлена при царях Михаиле Феодоровиче (1613–1645) и Алексии Михайловиче (1645–1676) усердием игуменов Герасима и Феодосия. Были вновь построены деревянный Успенский собор, а также теплая Никольская церковь с трапезной палатой.

В 1677 году Трехсвятительский храм был перенесен в подмонастырскую слободу, а на его месте сооружен каменный Преображенский собор, в котором за правым клиросом были положены под спудом святые мощи преподобного Тихона.

В 1799 году монастырь отошел ко вновь основанной Калужской епархии.

15 июня 1805 года первый архиепископ новооснованной епархии Феофилакт (Русанов) утвердил службу преподобному Тихону, составленную на основании более древней службы благотворителем монастыря, калужанином Сергеем Васильевичем Еропкиным. Текст службы был напечатан для всероссийского употребления в Минее Дополнительной, изданной в Петербурге в 1909 году.

В 1887 году был выстроен над ископанным преподобным Тихоном колодцем деревянный храм в честь Живоносного Источника.

В продолжение XIX века в храме велась запись наиболее значительных исцелений, происшедших по молитвам преподобного Тихона. Большинство исцелений получали больные, одержимые душевными недугами, выздоравливали также многие, страдавшие глазными и детскими болезнями.

На иконах преподобный Тихон Калужский, чудотворец, обычно изображается в схимническом одеянии молящимся перед иконами Спасителя и Божией Матери, укрепленными в дупле большого дуба на фоне выстроенной трудами его учеников величественной обители.

О внешности преподобного Тихона в Иконописном Подлиннике сказано: «Преподобный отец наш Тихон, начальник монастыря Богородицына, иже на Калуге, подобием надсед, брада аки Власиева, ризы преподобническия и в схиме».

Память преподобного Тихона – 16 июня – благоговейно чтится не только в Калужской земле, но и по всей России.

Тропарь преподобного Тихона Калужского

Яко светильник пресветлый,/ явился еси в Российстей земли,/ преподобне отче наш Тихоне,/ в пустыни вселився,/ в нейже преходя жестокое жительство,/ яко безплотен, пожил еси,/ сего ради и чудес дарованием обогати тя Бог./ Тем и мы, притекающе к мощем твоим, умильно глаголем:/ отче преподобне,/ моли Христа Бога// спастися душам нашим.

Кондак преподобного Тихона Калужского

Отечества удалився, преподобне,/ в пустыню вселился еси,/ идеже жестокое житие твое показал еси/ и, многих добродетельми удивив,/ дарование чудес от Христа приял еси./ Темже поминай нас, чтущих память твою, да зовем ти:// радуйся, преподобне Тихоне, отче наш.

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.