Молитва новомученикам и исповедникам соловецким

Собор новомучеников и исповедников Соловецких

Молитва новомученикам и исповедникам соловецким

Во страда́ниих ве́ру сохрани́вше,/ дре́вним му́чеником уподо́билися есте́, новому́ченицы Солове́цтии,/ и, смерть за Христа́ прие́мше,/ к жи́зни ве́чней преста́вилися есте́,/ иде́же со все́ми святы́ми// моли́те о душа́х на́ших.

Песнь 1

Ирмо́с: Пресла́вный в мо́ри устро́ивый лю́дем путь,/ Небе́сное нам ше́ствие проходи́мо сотвори́,// да но́вую песнь пои́м Тебе́, Го́споди.

Припе́в: Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас.

Христе́, А́гнче Бо́жий,/ благода́ть не то́кмо ве́ровати, но страда́ти по Тебе́ лю́дем Твои́м дарова́вый,/ даждь нам ра́зум досто́йно воспе́ти страда́ния новому́чеников Солове́цких,/ да назида́ются ве́рнии их по́двиги.

Я́коже дре́вле посреде́ мо́ря путь лю́дем Изра́ильским устро́ивый, Го́споди,/ си́це и ны́не на о́стровех Солове́цких лю́дем Твои́м посреде́ страда́ний лю́тых/ путь в Ца́рствие Небе́сное проходи́мь сотвори́л еси́,/ да воспою́т Тебе́ песнь побе́дную.

Припе́в: Святи́и новому́ченицы и испове́дницы Солове́цтии, моли́те Бо́га о нас.

Прииди́те, празднолю́бцы, па́мять новому́чеников Солове́цких просла́вим:/ си́и бо, от всех конце́в земли́ Росси́йския на о́стровех сих собра́ннии,/ кровь за Христа́ проли́ша и Це́рковь Ру́сскую украси́ша.

Богоро́дичен: Изба́вльшеся честны́м Рождество́м Твои́м, Де́во,/ а́дских и тле́нных уз и зако́ннаго осужде́ния, Пречи́стая,/ ра́дуйся, Обра́дованная, благода́рно вопие́м Ти,/ спаси́тельная Две́ре благода́ти.

Песнь 3

Ирмо́с: Утвержде́й на ка́мени ве́ры,/ на сем сози́жду Мою́ Це́рковь, реки́й Го́споди,/ спаси́ мя вопию́ща:/ Ты еси́, Христе́, Сын Бо́га жива́го,// и в Тебе́ утверди́ся дух мой.

Себе́ отве́ргшеся и крест взе́мше,/ Христу́ после́довали есте́, страстоте́рпцы Солове́цтии,/ и, ду́ши ва́ша за Него́ положи́вше,/ неувяда́емый вене́ц сла́вы на Небесе́х прия́ли есте́.

Ка́меню ве́ры, священному́чениче Пе́тре, архиере́ю достохва́льне,/ Воро́нежския земли́ сла́во и похвале́ние,/ ты во дни страда́ний на о́стровех Солове́цких испове́днически вопия́л еси́:/ Христо́с есть Сын Бо́га жива́го,/ и в Нем утверди́ся дух мой.

Сто́лпе Правосла́вия неруши́мый, красото́ и сла́во Це́ркве Ру́сския, священному́чениче Евге́ние,/ ты, ста́рей от архиере́ев во узи́лищи Солове́цтем быв,/ пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости юне́йшим яви́л еси́/ и Христа́ Бо́га до кончи́ны дней твои́х испове́дал еси́.

Богоро́дичен: Скве́рну всю пе́рвыя отложи́вше сне́ди,/ живо́тнаго хле́ба с Небесе́ напита́емся,/ от земли́ Де́вы возсия́вшаго,/ Ю́же, я́ко Хода́таицу благи́х, воспои́м.

Седа́лен святы́м, глас 4:

Новому́ченицы приснопа́мятнии,/ вы, а́ще живу́ще, а́ще умира́юще, вы́ну Го́сподеви предстоя́ли есте́/ и, ду́ши за ве́ру Христо́ву положи́вше,/ Небе́снаго жи́тельства ве́чную ра́дость восприя́ли есте́,/ обре́тшеся я́ко зла́то неги́блющее Ца́рствия Бо́жия.

Песнь 4

Ирмо́с: Я́ко Петру́ ру́ку простры́й в по́мощь,/ и мене́ поми́луй,// и спаси́ я́ко Человеколю́бец.

О, вели́кий со́нме новому́чеников и испове́дников Солове́цких:/ святи́телие и иере́и, мона́си и мирсти́и,/ ста́рцы и ю́нии и жен сосло́вие, исполне́ние Це́ркве Христо́вы!/ Вы, на еди́ном по́прищи страда́ний совоку́пльшеся,/ еди́ну мзду во Ца́рствии Небе́снем обрето́сте.

Фаво́р и Ермо́н о и́мени Госпо́днем возра́довашася,/ Голго́фа же А́нзерская страда́ния земна́я и Небе́сную сла́ву новому́ченик пропове́дует./ Ти́и бо, го́рькими рабо́тами, гла́дом, боле́зньми и сме́ртию за Христа́ спасе́ние обре́тше,/ в го́рнем Иерусали́ме с первому́ченики ликовству́ют.

Архиере́ев ру́сских похвало́ и Солове́цких у́зников добро́то,/ патриа́ршаго чи́на ревни́телю и лжеобнови́телей Це́ркве обличи́телю,/ Иларио́не, священному́чениче богому́дрый,/ страда́ния о Го́споде и лови́тву рыб со смире́нием прия́л еси́, я́ко апо́стольское де́лание./ Ны́не же и нам те́плый моли́твенник и предста́тель пред Бо́гом явля́ешися.

Богоро́дичен: И́стинную Богоро́дицу Тя вси ро́дове родо́в сла́вят,/ святе́йшу А́нгел я́ве бы́вшу, Пресвята́я Де́во./ Те́мже вопие́м:/ освяти́ на́ша ду́ши, оскверни́вшияся страстьми́.

Песнь 5

Ирмо́с: У́тренюет дух мой к Тебе́, Бо́же,/ зане́ свет повеле́ния прише́ствия Твоего́,/ и́миже у́бо озари́ ум наш, Влады́ко,// и наста́ви на стезю́ жи́зни.

И́ноцы преподо́бнии дре́вле благоле́пием церко́вным о́стровы Солове́цкия преобрази́ша,/ новому́ченицы же и испове́дницы во дни гоне́ний лю́тых/ страда́ньми за Христа́ ме́сто сие́ па́че просла́виша./ Ны́не же ку́пно Бо́гу предстоя́т, моля́щеся о оби́тели Солове́цтей.

Вениами́не досточу́дне, па́стырю преди́вный,/ ты, Солове́цкия бра́тии нача́льник быв,/ свиде́тель злодея́ний и поруга́ния оби́тели святы́я яви́лся еси́./ Страда́льческую же кончи́ну от беззако́нник в земли́ Арха́нгельстей прие́м,/ му́ченический лик умно́жил еси́.

Благохвале́ние воздади́м богоблаже́нному Ники́фору,/ той бо, в Солове́цтей оби́тели преподо́бнически пожи́в,/ в изгна́нии о́бщник Вениами́ну яви́ся/ и, кончи́ну му́ченическую с ним вку́пе восприе́м,/ Ца́рствия Небе́снаго дости́же.

Богоро́дичен: Не пре́зри, моля́щи о нас/ Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего, при́сно Благослове́нная,/ изба́витися вся́кия ско́рби, Чи́стая.

Песнь 6

Ирмо́с: Бе́здна грехо́в и прегреше́ний бу́ря мя смуща́ет/ и во глубину́ ну́жднаго ре́ет мя отча́яния:/ но Твою́ кре́пкую ру́ку мне простри́, я́ко Петро́ви,// о Упра́вителю, и спаси́.

Во Христе́ страда́вше, новому́ченицы Солове́цтии,/ Це́ркве Правосла́вныя столпи́ кре́пцыи, я́ко победи́вшии ко́зни диа́вольския, яви́стеся,/ сего́ ра́ди дарова́ся вам и́мя но́вое и жи́тельство в Небе́снем Иерусали́ме.

Во страда́ниих и го́рьких рабо́тах на о́стровех Солове́цких подвиза́вшиися/ к покая́нию и доброде́тельному житию́ подви́гните нас, святи́и новому́ченицы,/ да и мы ва́шими моли́твами сподо́бимся прославля́ти Го́спода во Ца́рствии Его́.

В ско́рбех и беда́х, страда́ниих и тягота́х темни́чных многоле́тне пребыва́я, святи́телю Афана́сие, испове́дниче,/ слу́жбе боже́ственней всем се́рдцем прилежа́л еси́/ и песносло́вие хвале́бное святы́м земли́ Росси́йския сложи́л еси́./ Ны́не же с ни́ми во Ца́рствии Небе́снем пребыва́я,/ Тро́ицу Святу́ю прославля́еши.

Богоро́дичен: Сло́во во утро́бе Твое́й, Чи́стая, воплоща́ется,/ безслове́сных плотски́х страсте́й мир избавля́я.

Конда́к, глас 3:

Днесь престо́лу Бо́жию предстоя́т новому́ченицы Солове́цтии/ и с Небе́сными ли́ки за ны мо́лятся Бо́гу,/ мы же, па́мять их благогове́йно соверша́юще, взыва́ем:/ ра́дуйтеся, достопокланя́емии сро́дницы на́ши,// я́ко мзда ва́ша мно́га на Небесе́х.

И́кос:

Присноблаже́ннии новому́ченицы Солове́цтии,/ Христу́ Бо́гу ве́рно после́довавшии и мир просвети́вшии страда́нии ва́шими,/ вы, за́поведи Христо́вы испо́лнивше, блаже́нства Ева́нгельская насле́довали есте́./ Сего́ ра́ди, па́мять ва́шу благогове́йно соверша́юще, взыва́ем вам си́це:/

ра́дуйтеся, во смире́нии ду́хом Христо́вым обогати́вшиися;

ра́дуйтеся, в Бо́зе утеше́ние обре́тшии;

ра́дуйтеся, зе́млю кро́тких насле́довавшии;

ра́дуйтеся, оправда́нием Госпо́дним насы́тившиися;

ра́дуйтеся, милосе́рдием ми́лость Бо́жию стяжа́вшии;

ра́дуйтеся, чистото́ю се́рдца Бо́га узре́вшии;

ра́дуйтеся, мир сотво́рше, сы́ны Бо́жии нарече́ннии;

ра́дуйтеся, изгна́нием пра́вды ра́ди Ца́рствие Небе́сное улучи́вшии;

ра́дуйтеся, поноше́ния и оболга́ния за Христа́ прие́мшии.

Ра́дуйтеся и весели́теся, достопокланя́емии сро́дницы на́ши, я́ко мзда ва́ша мно́га на Небесе́х.

Песнь 7

Ирмо́с: Безу́мное веле́ние/ мучи́теля злочести́ваго лю́ди поколеба́,/ ды́шущее преще́ние и злохуле́ние богоме́рзкое,/ оба́че три о́троки не устраши́ я́рость зве́рская,/ ни огнь снеда́яй,/ но противоды́шущу росоно́сному Ду́ху,/ со огне́м су́ще поя́ху:// препе́тый отце́в и нас Бо́же, благослове́н еси́.

Мучи́телей злочести́вых преще́ние богоме́рзкое презре́вше, новому́ченицы и испове́дницы Солове́цтии,/ я́ко дре́вле о́троцы в пещи́, во огни́ гоне́ний поя́ху:/ препе́тый отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.

Безу́мное веле́ние власти́телей,/ е́же Бо́гу не покланя́тися и не чти́ти Его́, му́жески отве́ргше,/ изгна́ния, заточе́ния и го́рькия рабо́ты,/ я́ко часть благу́ю, избра́ли есте́, святи́и му́ченицы, Го́споду взыва́юще:/ препе́тый отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.

Посреде́ муче́ний тя́жких любо́вию к Бо́гу пламене́ли есте́, святи́и,/ и, мучи́телей злоухищре́ния многоразли́чная посрамля́юще,/ со дерзнове́нием взыва́ли есте́:/ препе́тый отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Блажа́т Тя, Пречи́стая, му́ченический лик и мучениколю́бцев собра́ние,/ Бо́жие бо Сло́во па́че ума́ и сло́ва родила́ еси́.

Песнь 8

Ирмо́с: Победи́тели мучи́теля и пла́мене,/ благода́тию Твое́ю бы́вше,/ за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще, о́троцы вопия́ху:// благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Святи́и новому́ченицы и испове́дницы во времена́ богобо́рческая Солове́цкия ото́ки ще́дро облагодати́ша,/ их бо страда́нии и кро́вию/ ме́сто муче́ния селе́ние сла́вы Госпо́дни бысть.

Прехва́льне служи́телю Христо́в Арка́дие,/ ве́ры Правосла́вныя изря́дный пропове́дниче,/ милосе́рдием и нищелю́бием Бо́гу усе́рдно угожда́л еси́./ Сего́ ра́ди, на мно́га ле́та во о́стровех Солове́цких заточе́н быв,/ вене́ц му́ченический от Судии́ Всеми́лостиваго восприя́л еси́.

Тро́ичен: Свы́ше назира́йте, новому́ченицы, па́мять ва́шу любо́вию соверша́ющих/ и хода́тайствуйте у Трисо́лнечнаго Божества́ о проще́нии грехо́в,/ да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́.

Богоро́дичен: Дре́вле Елеаза́ру преподо́бному о гряду́щих гоне́ниих возвести́ла еси́, Богоро́дице Де́во,/ и Засту́пница Всемо́щная новому́чеником Солове́цким яви́лася еси́.

Песнь 9

Ирмо́с: Разбо́йника подража́яй окая́нный аз,/ испове́даяй Тя зову́ Тебе́,/ еди́наго от Отца́, и от Де́вы неизрече́нно воплоще́нна,/ и мене́ ра́ди бы́вша по мне:/ но, я́ко Свет у́мный, Со́лнце,/ не воспомяну́в зол, во Ца́рствии Твое́м помяни́ мя,// егда́ Судия́, Го́споди, ся́деши на Престо́ле.

Никоди́ма священному́ченика па́мять досто́йно почти́м,/ и́же жития́ преподо́бных Солове́цких соста́ви/ и по́двигом му́ченическим в Бе́ле гра́де архипа́стырство свое́ увенча́./ Сего́ ра́ди Белгоро́дская земля́ и оби́тель Солове́цкая вку́пе того́ прославля́ют.

О́тче Иоа́нне богодухнове́нне,/ дни мно́гия в заточе́нии Солове́цтем пребы́в,/ Христу́ за ны распе́ншуся сораспя́лся еси́/ и в земли́ Воро́нежстей смерть му́ченическую от гони́телей прия́л еси́./ Сего́ ра́ди тя велича́ем.

Жизнода́вче Го́споди,/ моли́твами новому́чеников и испове́дников Солове́цких/ упоко́й со все́ми пра́ведными ве́рныя рабы́ Твоя́,/ за и́мя Твое́ на о́стровех сих пострада́вшия:/ святи́тели и иере́и, мона́хи и мирски́я,/ та́же жены́ с де́вами и всяк во́зраст и сосло́вие,/ и́хже имена́ Ты Сам ве́си,/ я́ко и́стинныя ча́да и дру́ги Твоя́.

Богоро́дичен: Досто́йно есть я́ко вои́стину блажи́ти Тя, Де́во Чи́стая,/ Твои́ми бо моли́твами всяк, испове́дуяй Сы́на Твоего́ я́ко и́стиннаго Бо́га утвержда́ется/ и жизнь ве́чную обрета́ет.

Свети́лен:

По́двиги и страда́нии новому́чеников и испове́дников Солове́цких/ свет Христо́в во тьме возсия́./ Его́же и нам улучи́ти сподо́би моли́твами святы́х Твои́х, Христе́, Све́те и́стинный.

Моли́тва

О, достохва́льнии и великоимени́тии новому́ченицы и испове́дницы Солове́цтии! Вы гоне́ния, хлад, глад, наготу́, поноше́ния, поруга́ния и я́рость мучи́телей со смире́нием претерпева́юще, ве́ру тве́рдую, упова́ние непосра́мленное и любо́вь и́стинную к Бо́гу, бли́жним и гони́телем ва́шим яви́ли есте́.

Сего́ ра́ди ны́не, предстоя́ще Престо́лу Влады́ки Христа́, моли́те о благостоя́нии святы́я Це́ркве Ру́сския, да избе́гнет гоне́ний, раско́лов, ересе́й, ра́спрей и мяте́жа мирска́го, да восприи́мет архипа́стыри и па́стыри до́брыя, пеку́щияся о спасе́нии душ, да украси́тся и́ноки честны́ми, ста́рцы му́дрыми, му́жы добронра́вными и де́вами чи́стыми, во е́же в ми́ре глубо́це ти́хое и безмо́лвное житие́ пожи́ти нам во вся́ком благоче́стии и чистоте́.

А́ще же прии́дет и наш час пострада́ти за ве́ру Правосла́вную, утверди́те ны, недосто́йныя сро́дники ва́ша, в терпе́нии, да́руйте нам му́жество и кре́пость испове́дати пред челове́ки Христа́, и́стиннаго Бо́га, да сподо́бимся с ва́ми воспева́ти пречестно́е и животворя́щее и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Источник: http://xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_avgust/kan_23avg_cobor_soloveckih.html

Новомученики и Исповедники Соловецкие

Молитва новомученикам и исповедникам соловецким

Спасо-Преображенский Соловецкий ставропигиальный мужской монастырь

Со­бор но­во­му­че­ни­ков и ис­по­вед­ни­ков Со­ло­вец­ких празд­ну­ет­ся 10 / 23 ав­гу­ста. Празд­но­ва­ние уста­нов­ле­но ука­зом пат­ри­ар­ха Мос­ков­ско­го и всея Ру­си Алек­сия II от 25 мар­та 2000 го­да.

По иро­нии судь­бы ме­сто по­движ­ни­че­ства ве­ли­ких рус­ских свя­тых – Со­ло­вец­кие ост­ро­ва в Бе­лом мо­ре – в го­ды боль­ше­вист­ских ре­прес­сий ста­ло ме­стом му­че­ни­че­ства для мил­ли­о­нов невин­но осуж­ден­ных лю­дей, на­силь­ствен­но по­ме­щен­ных в нече­ло­ве­че­ские усло­вия, из ко­то­рых ве­ла толь­ко од­на до­ро­га – к смер­ти.

Но как бы ни бы­ли же­сто­ки их ис­тя­за­те­ли, как свет от неуга­си­мой лам­па­ды, над зем­лей ар­хи­пе­ла­га под­ни­ма­лась к небу мо­лит­ва о Рос­сии. И внут­рен­ней, ду­хов­ной сво­бо­ды на Со­лов­ках в го­ды са­мых лю­тых ре­прес­сий бы­ло боль­ше, чем «на сво­бо­де» в СССР.

«…Со­лов­ки – див­ный ост­ров мо­лит­вен­но­го со­зер­ца­ния, сли­я­ния ду­ха вре­мен­но­го, че­ло­ве­че­ско­го с ду­хом веч­ным, Гос­под­ним. Тем­ная опушь пя­ти­сот­лет­них елей на­пол­за­ет на блед­ную го­лу­биз­ну сту­де­но­го мо­ря.

Меж­ду ни­ми лишь тон­кая бе­лая лен­та ед­ва за­мет­но­го при­боя. Тишь. По­кой. Штор­мы ред­ки на По­лу­ноч­ном мо­ре.

Ти­ши­на ца­рит и в глу­би зе­ле­ных де­брей, где лишь стро­гие ели пе­ре­шеп­ты­ва­ют­ся с тре­пет­но-неж­ны­ми – та­ких неж­ных ни­где, кро­ме Со­лов­ков, нет – неве­ста­ми-бе­рез­ка­ми. Шел­ко­ви­стые мхи и гу­стые па­по­рот­ни­ки ку­та­ют их за­сту­жен­ные дол­гой зи­мой кор­ни.

А гри­бов-то, гри­бов! Ка­ких толь­ко нет!…». Та­кой за­пом­нил при­ро­ду ост­ро­ва один из немно­гих чу­дом вы­жив­ших уз­ни­ков Со­ло­вец­ко­го ла­ге­ря осо­бо­го на­зна­че­ния – пи­са­тель Бо­рис Ши­ря­ев.

Архиепископ Иларион. Соловецкий лагерь. Январь, 1923 год.

Зем­ля, ове­ян­ная пре­да­ни­ем… В XV ве­ке мо­нах Ки­рил­ло-Бе­ло­зер­ско­го мо­на­сты­ря по име­ни Сав­ва­тий, став­ший от­шель­ни­ком, от­плыл на пу­стын­ную со­ло­вец­кую зем­лю вме­сте со сво­им спо­движ­ни­ком – мо­на­хом Гер­ма­ном.

По­се­ли­лись они воз­ле Се­кир­ной Го­ры, воз­двиг­ли крест, по­ста­ви­ли кел­лию.

Позд­нее на это ме­сто при­шел и дру­гой свя­той по­движ­ник – мо­нах Зо­си­ма, а уже за ним – че­ре­да от­шель­ни­ков, ис­кав­ших толь­ко мо­лит­вен­но­го уеди­не­ния и слу­же­ния Бо­гу.

Нелег­кой бы­ла эта зем­ля для жиз­ни: зи­мой мо­ро­зы под со­рок, ле­том гнус. Тру­да­ми и спа­са­лись бра­тия.  Ка­мень за кам­нем из ве­ка в век воз­дви­га­ли они сте­ны свя­той оби­те­ли, Со­ло­вец­ких со­бо­ров и хра­мов.

На­тру­жен­ные уз­ло­ва­тые ру­ки ино­ков тя­ну­ли се­ти, раз­би­ва­ли гря­ды под ого­род, те­са­ли брев­на. И меж­ду тру­дом в по­те ли­ца со­вер­ша­лась непре­стан­ная, не раз­вле­ка­е­мая мо­лит­ва о Ру­си.

Не пре­ры­ва­лась ду­хов­ная связь, не пре­кра­ща­лась че­ре­да по­движ­ни­ков.

По пре­да­нию, пре­по­доб­ный Зо­си­ма, по­мо­лив­шись од­на­жды, из­гнал с ост­ро­ва вол­ков – не долж­на зем­ля свя­тая быть за­пят­нан­ной кро­вью ни лю­дей, ни жи­вот­ных – тво­ре­ний Бо­жи­их…

Но спу­стя ве­ка неве­ро­ят­ный из­гиб во­об­ра­же­ния ру­ко­во­ди­те­лей но­во­го Со­вет­ско­го го­су­дар­ства пре­вра­тил свя­тую зем­лю Со­лов­ков в один из са­мых страш­ных ла­ге­рей смер­ти.

Над древним Пре­об­ра­жен­ским со­бо­ром был во­дру­жен крас­ный флаг, по сте­нам рас­став­ле­ны кон­вой­ные, а внут­ри был устро­ен на­сто­я­щий ад. С 20-х гг.

до вклю­че­ния ла­ге­ря в си­сте­му со­вет­ско­го «пла­но­во­го эко­но­ми­че­ско­го про­из­вод­ства» он был лишь ме­стом бес­смыс­лен­но­го ка­торж­но­го тру­да и физи­че­ско­го ис­треб­ле­ния.

«Вла­сти­те­ли»

…Про­мерз­шие, го­лод­ные, из­мож­ден­ные от жаж­ды, по­сле дол­гих ча­сов, про­ве­ден­ных на на­рах, лю­ди схо­ди­ли на зем­лю по­след­не­го сво­е­го зем­но­го при­бе­жи­ща.

Архиепископ Иларион (Троицкий) в Соловецком лагере среди заключенного духовенства

На­чи­на­лась пе­ре­клич­ка. На­чаль­ник, вер­нее, «вла­ды­ка» ост­ро­ва тов. Ног­тев и его по­мощ­ник Вась­ков све­ря­ли спис­ки. При­вет­ствие к за­клю­чен­ным: «Здо­ро­во, гра­чи!» со­про­вож­да­лось по­яс­не­ни­ем: «…у нас здесь власть не со­вет­ская, а со­ло­вец­кая!».

Пер­вое имя. Вот из строя но­во­при­быв­ших вы­хо­дит во­ен­ный сред­них лет, спо­кой­но, до­стой­но, как преж­де вхо­дил он с до­кла­дом в ге­не­раль­ный штаб ар­мии. И вдруг на гла­зах у ше­рен­ги за­клю­чен­ных он па­да­ет. Вы­стре­ла они не слы­ша­ли, и по­ня­ли, что про­изо­шло толь­ко, ко­гда Вась­ков по­до­звал кон­вой­но­го, чтобы от­та­щить те­ло уби­то­го.

А за­тем вот так, под ду­лом убий­цы, на во­ло­сок от смер­ти, про­хо­дит по пе­ре­клич­ке вся пар­тия, и сре­ди них за­клю­чен­ный Бо­рис Ши­ря­ев. И так – каж­дый раз, один-два рас­стре­ла на ме­сте про­сто для то­го, чтобы сло­мить в лю­дях са­му па­мять о том, что еще недав­но они «бы­ли людь­ми».

Те­перь уз­ни­ки зна­ют: от из­ло­мов по­хмель­ной фан­та­зии «вла­стей» за­вит каж­дый их шаг и са­ма жизнь.

За «про­ступ­ки», на­при­мер, невы­пол­не­ние «нор­мы вы­ра­бот­ки» – сру­бить и об­те­сать де­сять де­ре­вьев в день – их мо­гут по­ме­стить на всю ночь лю­той зи­мой в быв­шую де­ре­вян­ную го­лу­бят­ню, ли­шив верх­ней одеж­ды… К утру от­ту­да из­вле­ка­ли за­мерз­ший труп… А ле­том «по­ста­вить на ко­ма­ри­ки» – оста­вить без одеж­ды свя­зан­ны­ми в ле­су; за несколь­ко дней гнус бук­валь­но съе­дал че­ло­ве­ка за­жи­во.

Ка­торж­ное на­се­ле­ние Со­лов­ков в пер­вые го­ды их су­ще­ство­ва­ния ко­ле­ба­лось от 15 до 25 ты­сяч. За зи­му ты­сяч семь-во­семь уми­ра­ло от цин­ги, ту­бер­ку­ле­за и ис­то­ще­ния. Во вре­мя сып­но­ти­фоз­ной эпи­де­мии 1926–27 гг. умер­ло боль­ше по­ло­ви­ны за­клю­чен­ных.

С от­кры­ти­ем на­ви­га­ции в кон­це мая еже­год­но на­чи­на­ли при­хо­дить по­пол­не­ния, и к но­яб­рю нор­ма преды­ду­ще­го го­да пре­вы­ша­лась.

Та­ко­ва бы­ла по­все­днев­ная жизнь лю­дей, по боль­шей ча­сти без ви­ны ока­зав­ших­ся в за­клю­че­нии, со­кры­тая от «но­во­го по­ко­ле­ния со­вет­ских граж­дан».

Му­че­ни­ки

Новомученики и Исповедники Соловецкие

…Они бы­ли раз­ны­ми. Сре­ди со­ло­вец­ких ис­по­вед­ни­ков уже к 1926 г. ока­за­лось 29 ар­хи­ере­ев Рус­ской Пра­во­слав­ной Церк­ви.

В ла­гер­ных усло­ви­ях они об­ра­зо­ва­ли цер­ков­ный ор­ган  –  Со­бор со­ло­вец­ких епи­ско­пов.

Иерар­хи и ду­хо­вен­ство пред­став­ля­ли со­бой до­ста­точ­но ор­га­ни­зо­ван­ную груп­пу за­клю­чен­ных, во гла­ве ко­то­рой сто­ял пра­вя­щий епи­скоп Со­ло­вец­кий.

В 1926 г. со­бо­ром был пред­при­нят по­сту­пок огром­но­го му­же­ства: со­став­ле­но об­ра­ще­ние к пра­ви­тель­ству СССР (зна­ме­ни­тое «Со­ло­вец­кое по­сла­ние»), в ко­то­ром от­кры­то бы­ли за­яв­ле­ны фак­ты го­не­ния на Цер­ковь и несов­ме­сти­мо­го с кон­сти­ту­ци­он­ны­ми нор­ма­ми вме­ша­тель­ства во внут­ри­цер­ков­ные де­ла:

«…Под­пи­сав­шие на­сто­я­щее за­яв­ле­ние от­да­ют се­бе пол­ный от­чёт в том, на­сколь­ко за­труд­ни­тель­но уста­нов­ле­ние вза­им­ных бла­го­же­ла­тель­ных от­но­ше­ний меж­ду Цер­ко­вью и го­су­дар­ством в усло­ви­ях те­ку­щей дей­стви­тель­но­сти, и не счи­та­ют воз­мож­ным об этом умол­чать.

Бы­ло бы неправ­дой, не от­ве­ча­ю­щей до­сто­ин­ству Церк­ви и при­том бес­цель­ной и ни для ко­го не убе­ди­тель­ной, ес­ли бы они ста­ли утвер­ждать, что меж­ду Пра­во­слав­ной Цер­ко­вью и го­судар­ствен­ной вла­стью Со­вет­ских рес­пуб­лик нет ни­ка­ких рас­хож­де­ний.

Но это рас­хож­де­ние со­сто­ит не в том, в чём же­ла­ет его ви­деть по­ли­ти­че­ская по­до­зри­тель­ность и в чём его ука­зы­ва­ет кле­ве­та вра­гов Церк­ви. Цер­ковь не ка­са­ет­ся пе­ре­рас­пре­де­ле­ния бо­гатств или их обоб­ществ­ле­ния, т.к. все­гда при­зна­ва­ла это пра­вом го­су­дар­ства, за дей­ствия ко­то­ро­го не от­вет­ствен­на.

Это рас­хож­де­ние ле­жит в непри­ми­ри­мо­сти ре­ли­ги­оз­но­го уче­ния Церк­ви с ма­те­ри­а­лиз­мом, офи­ци­аль­ной фило­со­фи­ей ком­му­ни­сти­че­ской пар­тии и ру­ко­во­ди­мо­го ею пра­ви­тель­ства Со­вет­ских рес­пуб­лик.

Ни­ка­ки­ми ком­про­мис­са­ми и уступ­ка­ми, ни­ка­ки­ми ча­стич­ны­ми из­ме­не­ни­я­ми в сво­ем ве­ро­уче­нии или пе­ре­тол­ко­ва­ни­я­ми его в ду­хе ком­му­низ­ма Цер­ковь не мог­ла бы до­стиг­нуть та­ко­го сбли­же­ния. Жал­кие по­пыт­ки в этом ро­де бы­ли сде­ла­ны об­нов­лен­ца­ми…

Пра­во­слав­ная Цер­ковь ни­ко­гда не станет на этот недо­стой­ный путь и ни­ко­гда не от­ка­жет­ся ни в це­лом, ни в ча­стях от сво­е­го об­ве­ян­но­го свя­ты­ней про­шлых ве­ков ве­ро­уче­ния в уго­ду од­но­му из веч­но сме­ня­ю­щих­ся об­ще­ствен­ных на­стро­е­ний…».

Ав­то­ры об­ра­ще­ния за­яв­ля­ли о необ­хо­ди­мо­сти прак­ти­че­ско­го во­пло­ще­ния де­кла­ри­ру­е­мо­го вла­стя­ми прин­ци­па раз­де­ле­ния церк­ви и го­су­дар­ства, стро­го­го раз­гра­ни­че­ния их сфер. Дух до­ку­мен­та был непо­ко­ле­би­мым в от­но­ше­нии все­го, что ка­са­ет­ся сво­бо­ды цер­ков­ной. Это бы­ло сви­де­тель­ство прав­ды в узах, под угро­зой пы­ток и физи­че­ско­го уни­что­же­ния…

Новомученики и Исповедники Соловецкие

Мно­гим свя­щен­но­слу­жи­те­лям не суж­де­но бы­ло остать­ся в жи­вых. Смерть не вы­би­ра­ла меж­ду епи­ско­па­ми и при­ход­ски­ми свя­щен­ни­ка­ми.

В ста­ци­о­на­ре на Ан­зе­ре, сла­вив­шем­ся осо­бо же­сто­ким об­ра­ще­ни­ем мед­пер­со­на­ла с боль­ны­ми, во вре­мя сып­но­ти­фоз­ной эпи­де­мии скон­чал­ся ар­хи­епи­скоп Петр (Зве­рев), а вла­ды­ку Ила­ри­о­на (Тро­иц­ко­го), быв­ше­го для ты­сяч «со­лов­чан» ду­хов­ной опо­рой, при­ме­ром хри­сти­ан­ско­го бла­го­ду­шия и люб­ви да­же к вра­гам, тиф на­стиг уже при воз­вра­ще­нии из ла­ге­ря.

Рас­стре­лы, бо­лез­ни, го­лод, ис­то­ще­ние… а кто-то по­пал в чис­ло му­че­ни­ков «Се­кир­ки», как пол­тав­ский ба­тюш­ка Ни­ко­дим, о чьем ду­хов­ни­че­ском по­дви­ге сви­де­тель­ство­вал Б. Ши­ря­ев.

Ста­рец, ко­то­ро­му  ни­кто не при­сы­лал по­сы­лок и пи­сем (воз­мож­но, по­то­му, что неиз­вест­но бы­ло ме­сто его за­клю­че­ния), од­на­ко необ­хо­ди­мый всем ве­ру­ю­щим на Со­лов­ках.

Его на ве­рев­ке про­тас­ки­ва­ли в кро­шеч­ные окон­ца ка­мер-кел­лий и про­во­ди­ли под ви­дом ак­те­ра на ре­пе­ти­ции «ХЛАМА», чтобы он мог за крат­кое вре­мя ис­по­ве­до­вать быв­ших про­сти­ту­ток, об­ра­тив­ших­ся к Бо­гу, бла­го­да­ря тер­пе­ли­во­му и крот­ко­му об­ще­нию с ни­ми …фрей­ли­ны трех рус­ских го­су­да­рынь. В од­ну из но­чей о. Ни­ко­дим за­дох­нул­ся или за­мерз, уго­див в ниж­ний ряд «шта­бе­лей».

А сколь­ко ве­ру­ю­щих из чис­ла ми­рян оста­лось ле­жать в брат­ских мо­ги­лах, в то­пях, на скло­нах Ан­зе­ра и у под­но­жья Се­кир­ной Го­ры! Ари­сто­кра­ты, ге­не­ра­лы, уче­ные и кре­стьяне… Сре­ди по­стра­дав­ших на Со­лов­ках был, на­при­мер, про­стой рус­ский му­жик Петр Алек­се­е­вич, ко­то­ро­го од­но­сель­чане-ста­ро­об­ряд­цы за глу­бо­кую ве­ру и пра­вед­ность жиз­ни … вы­бра­ли ца­рем, узнав об убий­стве за­кон­но­го го­су­да­ря Ни­ко­лая Алек­сан­дро­ви­ча Ро­ма­но­ва.

Этот мо­гу­чий Петр Алек­се­е­вич и на ост­ро­ве са­мо­от­вер­жен­но «нес бре­мя го­су­да­ре­ва прав­ле­ния»; од­но­го по­яв­ле­ния «на­род­но­го ца­ря» бы­ло до­ста­точ­но, на­при­мер, для то­го, чтобы огол­те­лая ла­гер­ная шпа­на от­сту­пи­ла от сво­их жертв и вер­ну­ла ото­бран­ные ве­щи. Тиф не по­ща­дил и его.

Бы­ла сре­ди них и та са­мая 70-лет­няя ста­руш­ка-фрей­ли­на, ко­то­рая пред­ва­ри­ла при­ход о.Ни­ко­ди­ма к сво­им со­сед­кам по ба­ра­ку, сми­рен­но при­ни­мав­шая участь «ка­тор­жан­ки» и до по­след­не­го вздо­ха са­мо­от­вер­жен­но во сла­ву Бо­жию об­лег­чав­шая стра­да­ния боль­ных в сып­но­ти­фоз­ном са­рае-изо­ля­то­ре…

Их сот­ни ты­сяч…

Свя­тые но­во­му­че­ни­ки

Православное духовенство в СЛОНе. 2-я пол. 1920-х гг.

Алек­сандр Са­ха­ров, про­то­и­е­рей (†1927)Алек­сандр Ор­лов, про­то­и­е­рей (†1937)Алек­сандр (Щу­кин), ар­хи­епи­скоп Се­ми­па­ла­тин­ский (†1937)Ам­фи­ло­хий (Сквор­цов), епи­скоп Ени­сей­ский (†1937)Ана­то­лий (Гри­сюк), мит­ро­по­лит Одес­ский и Хер­сон­скийАн­то­ний (Пан­ке­ев), епи­скоп Бел­го­род­ский (†1937)Ар­ка­дий (Осталь­ский), епи­скоп Бе­жец­кий (†1937)Ва­си­лий (Зе­лен­цов), епи­скоп При­лук­ский (†1930)Вла­ди­мир (Ло­зи­на-Ло­зин­ский), про­то­и­е­рей (†1937)Вла­ди­мир Мед­ве­дюк, про­то­и­е­рей (†1937)Гер­ман (Ря­шен­цев) (†1937)Да­мас­кин (Цед­рик), епи­скоп Ста­ро­дуб­ский (†1937)Да­ми­ан (Вос­кре­сен­ский), ар­хи­епи­скоп Кур­ский (†1937)Ев­ге­ний (Зер­нов), мит­ро­по­лит Ни­же­го­род­ский (†1937)За­ха­рия (Ло­бов), ар­хи­епи­скоп Во­ро­неж­ский (†1937)Иг­на­тий (Сад­ков­ский), епи­скоп Ско­пин­ский (†1938)Ила­ри­он (Тро­иц­кий), ар­хи­епи­скоп Ве­рей­ский (†1929)Иоанн Ска­дов­ский, свя­щен­никИоанн Стеб­лин-Ка­мен­ский, про­то­и­е­рей (†1930)Иосаф (Же­ва­х­ов), епи­скоп Мо­гилев­ский (†1937)Иуве­на­лий (Мас­лов­ский), ар­хи­епи­скоп Ря­зан­ский (†1937)Ни­ко­лай Вос­тор­гов, про­то­и­е­рей (†1930)Ни­ко­дим (Ко­но­нов), епи­скоп Бел­го­род­ский (†1918)Ни­ко­лай (Прав­до­лю­бов), про­то­и­е­рей (†1941)Они­сим (Пы­ла­ев), епи­скоп Туль­ский (†1937)Петр (Зве­рев), ар­хи­епи­скоп Во­ро­неж­ский (†1929)Про­ко­пий (Ти­тов), ар­хи­епи­скоп Хер­сон­ский (†1937)

Се­ра­фим (Са­мой­ло­вич), ар­хи­епи­скоп Уг­лич­ский (†1937)

Свя­щен­но­ис­по­вед­ни­ки

Соловецкие узники

Ам­вро­сий (По­лян­ский), епи­скоп Ка­ме­нец-По­доль­ский (†1932)Афа­на­сий (Са­ха­ров), епи­скоп Ков­ров­ский (†1962)Вик­тор (Ост­ро­ви­дов), епи­скоп Гла­зов­ский (†1934)Ни­ко­лай (Ле­бе­дев), про­то­и­е­рей (†1933)Петр Чель­цов, про­то­и­е­рей (†1972)Ро­ман (Мед­ведь), про­то­и­е­рей (†1937)Сер­гий (Го­ло­ща­пов), про­то­и­е­рей (†1937)

Сер­гий (Прав­до­лю­бов), про­то­и­е­рей (†1950)

Пре­по­доб­но­му­че­ни­ки

Ве­ни­а­мин (Ко­но­нов), ар­хи­манд­рит (†1928)Ин­но­кен­тий (Бе­да), ар­хи­манд­рит (†1928)

Ни­ки­фор (Ку­чин), иеро­мо­нах (†1928)

Пре­по­доб­но­ис­по­вед­ни­ки

Ни­кон (Бе­ля­ев), иеро­мо­нах (†1931)

Му­че­ни­ки

Ан­на Лы­ко­ши­на (†1925)Ве­ра Сам­со­но­ва (†1940)Вла­ди­мир Прав­до­лю­бов (†1937)

Сте­фан На­ли­вай­ко (†1945)

О, новому́ченицы Солове́цтии, кре́пцыи на́ши засту́пницы!/ Страда́нии ва́шими земля́ Солове́цкая па́че освяти́ся/ и Це́рковь Ру́сская све́тло просла́вися./ Мы же, на по́двиг и кончи́ну ва́шу взира́юще, со умиле́нием взыва́ем:/ ра́дуйтеся, сро́дницы на́ши святи́и,/ пред Престо́лом Бо́жиим дерзнове́ннии о нас моли́твенницы.

Ис­точ­ник: http://pstgu.ru »

Фотоальбом Соловецкого монастыря »

Служба Собору новомучеников и исповедников Соловецких »

Неугасимая лампада, Ширяев Борис Николаевич, 1954 г. pdf »

E-mail

Источник: http://www.brooklyn-church.org/novomucheniki-i-ispovedniki-soloveckie.html

Молитва новомучеников и исповедников российским

Молитва новомученикам и исповедникам соловецким

Самое подробное описание: молитва новомучеников и исповедников российским – для наших читателей и подписчиков.

Святии новомученицы и исповедницы Церкве Российския, услышите усердную мольбу нашу! Вемы, яко нецыи от вас, еще отроцы суще, послушающе о древлих страстотерпцех, в сердце своем помыслиша, колико прелюбезно и доброхвально есть таковым подражати, ихже ни муки, ни смерть не разлучиша от любве Божия.

Благо же вам, яко последовали есте вере и терпению тех, о нихже слышасте и ихже возлюбисте. А понеже на всякое время возможно есть найти на ны испытанием нечаянным, испросите от Господа нам мужества дар, иже толико благопотребен есть в житии человечестем.

Вся концы отечества нашего страданьми своими освятивший, яко общий за вся ны молитвенницы, умолите Бога, избавити люди Своя от ига, ужаснейшаго паче всякаго инаго. И да отпустится нам и всему роду нашему грех, на народе российском тяготеющий: убиение царя, помазанника Божия, святителей же и пастырей с паствою, и страдания исповедников, и осквернение святынь наших.

Да упразднятся расколы в Церкве нашей, да будут вей едино и да изведет Господь на жатву делатели Своя, сиесть да не оскудевает Церковь пастырьми добрыми, иже имут просвещати светом истинныя веры столь великое множество людей, вере ненаученных, или от веры отвратившихся.

Недостойни есмы милости Божия, обаче страданий ради ваших Христос Бог наш да ущедрит и помилует всех нас, в помощь вас призывающих. Мы же Ему, Спасителю нашему, со Отцем и со Святым Духом сокрушение о гресех и благодарение за вся всегда да приносим, славяще Его во веки веков. Аминь.

О, святии Новомученицы и Исповедницы Российстии: Святителие и пастырие Церкве Христовы, Царственнии Страстотерпцы, благовернии князие и княгини, доблии воини, монаси и мирстии, благочестивии мужие и жены, во всяцем возрасте и сословии за Христа пострадавшии, верность Ему даже до смерти свидетельствовавшии и венец жизни от Него приявшии! Вы во дни гонения лютаго, землю нашу от безбожных постигшаго, на судищах, в заточениих и пропастех земных, в горьких работах и всяких скорбных обстояниих образ терпения и непостыднаго упования мужественне явили есте. Ныне же, в раи сладости наслаждающеся, пред Престолом Божиим во славе предстоите и присно хвалу и ходатайство со Ангелы и всеми святыми Триединому Богу возносите. Сего ради мы, недостойнии, молим вас, святии сродницы наши: не забудите земнаго отечества вашего, грехом каинова братоубийства, поруганием святынь, безбожием и нашими беззаконии отягченнаго. Умолите Господа Сил, да утвердит Церковь Свою непоколебиму в мире сем многомятежнем и лукавом; да возродит в земли нашей дух братолюбия и мира; да паки будем мы царское священие, род Божий, избранный и святый, присно с вами славящий Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Тропарь новомученикам и исповедникам Российским

Цвети Российскаго луга духовнаго

в годину лютых гонений дивно процветшии

новомученицы и исповедницы безчислении:

святителие, царственнии страстотерпцы и пастырие,

монаси и мирстии, мужие, жены же и дети,

добрый плод в терпении Христу принесшии,

молитеся Ему, яко Насадителю вашему,

да избавит люди Своя от безбожных и злых,

да утверждается же Церковь Русская

кровьми и страдании вашими

во спасение душ наших.

Новии страстотерпцы российстии,

исповеднически поприще земное претекшии,

страданьми дерзновение приимшии,

молитеся Христу, вас укрепившему,

да и мы, егда найдет на ны испытания час,

мужества дар Божий восприимем.

от любве Божия разлучити вас не возмогоша.

День Святых Царских Новомучеников

Святых Царских Новомучеников отмечается 4/17 июля; в день их убиения.

Царствия земнаго лишение,

узы и страдания многоразличныя,

кротко претерпел еси,

свидетельствовав о Христе даже до смерти от богоборцев,

страстотерпче великий Боговенчанный царю Николае,

сего ради мученическим венцем на небесех

венча тя с царицею, и чады, и слуги твоими Христос Бог,

Егоже моли помиловати страну Российскую,

и спасти души наша.

Надежда царя мученика с царицею, и чады, и слуги укрепи,

и к Твоей любви окрыли, будущий им покой предвозвестивши,

тех молитвами, Господи, помилуй нас.

Праздник Всех святых в земле Российской просиявших

Память Всех Святых в Земле Российской просиявших празднуется во второе воскресенье после Святой Троицы (Пятидесятницы), то есть 64 дня после Пасхи (между 24 мая/6 июня и 27июня/10 июля). Праздник всегда бывает во время Петрова поста (Апостольского поста); который между 17/30 мая и 20 июня/11 июля. Этот праздник включает новопрославленных Святых Новомучеников и Исповедников Российских.

Якоже плод красный Твоего спасительного сеяния,

земля Русская приносит Ти, Господи,

вся святыя, в той просиявшия.

Тех молитвами в мире глубоце Церковь и землю нашу

Богородицею соблюди, Многомилостиве.

Днесь лик святых, в земли нашей Богу угодивших,

предстоит в церкви и невидимо за ны молится Богу:

Ангели с ним славослвят,

и вси святии Церкве Христовы Ему спразднуют:

о нас бо молят вси купно Превечнаго Бога.

Икона Святым Новомученикам и Исповедникам Российским

Популярные молитвы:

Молитвы царевичу Димитрию Угличскому и Московскому

Молитва святой мученице Агреппине

Молитвы святой великомученице Екатерине

Молитва святым мученикам Фотию и Аниките

Молитвы Пресвятой Богородице Взыскание погибших и Всех скорбящих радосте

Молитвы святой великомученице Варваре

Молитвы святителю Иоанну Златоустому, архиепископу Константина града

Молитва мученице Фомаиде Египетской

Молитва святителю Евфимию, архиепископу Новгородскому, чудотворцу

Молитва святым мученикам Галактиону и Епистимии

Молитва Пресвятой Богородице Знамение

Молитва к Пресвятой Богородице Млекопитательница

Молитвы Вере, Надежде, Любови и матери их Софии, святым мученицам

Молитвы, которые обязательно помогут

Православные информеры для сайтов и блоговВсе молитвы .

Память: 25 января / 7 февраля (при совпадении этого числа с воскресным днем) или в ближайшее воскресенье после него

Собор новомучеников и исповедников Российских XX века, Икона

Тропарь новомученикам и исповедникам Российским, глас 4

Днесь радостно ликует Церковь Русская, яко мати чада, прославляющи новомученики и исповедники своя: святители и иереи, царственныя страстотерпцы, благоверныя князи и княгини, преподобныя мужи и жены и вся православныя христианы, во дни гонения безбожнаго жизнь свою за веру во Христа положившия и кровьми Истину соблюдшия. Тех предстательством, Долготерпеливе Господи, страну нашу в Православии сохрани до скончания века.

Кондак новомученикам и исповедникам Российским, глас 3

Днесь новомученицы Российстии в ризах белых предстоят Агнцу Божию/ и со Ангелы песнь победную воспевают Богу: благословение, и слава, и премудрость, и хвала, и честь, и сила, и крепость/ нашему Богу во веки веков. Аминь.

Святии новомученицы и исповедницы Церкве Российския, услышите усердную мольбу нашу! Вемы, яко нецыи от вас, еще отроцы суще, послушающе о древлих страстотерпцех, в сердце своем помыслиша, колико прелюбезно и доброхвально есть таковым подражати, ихже ни муки, ни смерть не разлучиша от любве Божия.

Благо же вам, яко последовали есте вере и терпению тех, о нихже слышасте и ихже возлюбисте. А понеже на всякое время возможно есть найти на ны испытанием нечаянным, испросите от Господа нам мужества дар, иже толико благопотребен есть в житии человечестем.

Вся концы отечества нашего страданьми своими освятивший, яко общий за вся ны молитвенницы, умолите Бога, избавити люди Своя от ига, ужаснейшаго паче всякаго инаго. И да отпустится нам и всему роду нашему грех, на народе российском тяготеющий: убиение царя, помазанника Божия, святителей же и пастырей с паствою, и страдания исповедников, и осквернение святынь наших.

Да упразднятся расколы в Церкве нашей, да будут вей едино и да изведет Господь на жатву делатели Своя, сиесть да не оскудевает Церковь пастырьми добрыми, иже имут просвещати светом истинныя веры столь великое множество людей, вере ненаученных, или от веры отвратившихся.

Недостойни есмы милости Божия, обаче страданий ради ваших Христос Бог наш да ущедрит и помилует всех нас, в помощь вас призывающих. Мы же Ему, Спасителю нашему, со Отцем и со Святым Духом сокрушение о гресех и благодарение за вся всегда да приносим, славяще Его во веки веков. Аминь.

Читать другие молитвы раздела “Православный молитвослов”

Источник: https://xn----7sbbh1acsciho3aw6kyb.xn--p1ai/molitva-novomuchenikov-i-ispovednikov-rossijskim/

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.