Молитва честного пояса пресвятой богородицы

Содержание

Молитвы и акафист святому и пречестному поясу Пресвятой Богородицы

Молитва честного пояса пресвятой богородицы

Тропарь и кондак
Молитвы святому и пречестному Поясу Пресвятой Богородицы
Акафист святому и пречестному Поясу Божией Матери
Величание 

Тропарь и кондак святому и пречестному поясу пресвятой богородицы

Тропарь, глас 5

Яко некрадомо богатство, пояс Твой честный Присноблаженная, и благих подание имуще, Обитель Ватопедская взывает Ти, препояши со благоговением, притекающия ны к нему, силою его божественною, и крепость льстиваго врага разруши, спасение верным

Кондак, глас 6

Богоприемное Твое чрево Богородице, объемший пояс Твой честный, держава стаду Твоему необорима, и сокровище есть благих неоскудно, едина рождшая Приснодево.

Молитвы святому и пречестному поясу пресвятой богородицы

Молитва первая

О, Благодатная Богомати, Пренепорочная и Обрадованная, да обрадуемся и мы, немощныя людие Твои, яко Силою и Властию Твоею сокрушиши всех врагов наших видимых и невидимых, да прославим и возвеличим Тя, яко Непобедимую Победу Всесильную.

Молитва вторая

Царице моя преблагая, надеждо моя Богородице, приятелище сирых и странных предстательнице, скорбящих радосте, обидимых покровительнице! Зриши мою беду, зриши мою скорбь, помози ми яко немощну, окорми мя яко странна. Обиду мою веси, разреши ту, яко волиши: яко не имам иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о Богомати, яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков. Аминь.

Акафист святому и пречестному поясу пресвятой богородицы

Как правильно читать акафист

Кондак 1

Ко пречестному Богородице божественному поясу Твоему, со благоговением притекающе, исполняемся просвещения и благоухания премiрнаго, но яко пучино сущи Дево благости, препояши ны силою его Непорочная, зовущия:
Радуйся поясе пречестный.

Икос 1

Ангели невидимо пояс Твой святый со страхом обстояще Отроковице, мы же во плоти сущия, с верою припадаем к нему, освящение приемлюще, и во благоговении вопием:Радуйся поясе Богородицы,радуйся сияние всему миру.Радуйся Непорочныя Девы препоясание,радуйся Церкве всея сокровище.

Радуйся поясе многоценный Владычицы небес,радуйся цвете благоуханный благочестивых христиан.Радуйся яко тело Девыя препоясаеши,радуйся яко крепость льстиваго ослабеваеши.Радуйся светильниче благодати всесветлый,радуйся источниче чудес неизсякаемый.

Радуйся имже вернии светозаряются,радуйся имже врази упраздняются.

Радуйся поясе пречестный.

Кондак 2

Воззри Богородительнице, оком благоутробным, ко иже верою ко святому Ти поясу, якоже источнику вод освященных честно припадающих, и просящих благодати Твоея, необоримую бо силу темже подаждь вопиющим:
Аллилуйя.

Икос 2

Бысть Богородице честнаго Ти пояса принесение во Царский Град, источник веселия истиннаго, царицу бо скоро исцелил еси, нам же благодать обильную присно подает вопиющим:Радуйся источниче радости вечныя,радуйся чаше душепищнаго брашна.Радуйся имже Всечистая Дево препоясася,радуйся иже во Афоне яко свет возсия.

Радуйся яко Зою царицу излечил еси,радуйся яко точиши всем веселие умное.Радуйся пленице всесвятая Чистыя Богородицы,радуйся стрело огненосная на врага человекоубийцу.Радуйся радости вина и ходатаю,радуйся тихое душам пристанище.Радуйся Христу благочестно связующий,радуйся страстей стремления упраздняющий.

Радуйся поясе пречестный.

Кондак 3

Пояс Твой Фоме предаде Богородице, к Сыну Твоему восходяще, и чрез онаго же яко честен дар и благ исполнение его нам оставила еси Всепетая, поющим и вопиющим Ти: Аллилуйя.

Икос 3

Имеет святая Обитель Твоя Ватопедская, яко неотъемлемо богатство Отроковице, и яко столп Твоего заступления, миродохновенный и всечестный Твой пояс, емуже благочестно припадающе, во умилении зовет:Радуйся богатство нетления,радуйся столпе сострадания.Радуйся подателю благ неисчерпаемый,радуйся иноком водружение незыблемое.

Радуйся поясе всепречестне ангелом радосте,радуйся монахом утверждение и бед отриновение.Радуйся Ватопеду хвало многоценная,радуйся благочестивым победное пение.Радуйся благовонием небесным дыхающий,радуйся крепость непобедимую подающий.Радуйся тобою бо монашествующия укрепляются,радуйся тобою бо враждующия упраздняются.

Радуйся поясе пречестный.

Кондак 4

Живоносный кивот всечестнаго Ти пояса, подает благоухание Дево, и злосмрадие страстей отгоняет присно от душ наших, темже величию Твоему дивящеся вопием: Аллилуйя.

Икос 4

Пояс Твой святый Всесвятая Дево, яко свет сияет на горе афонстей, и лучы златовидными, вся облистает твоей благодатию, темже чудеса того почитающе, верою вопием:Радуйся чудес подателю,радуйся благодатей светолитие.Радуйся сокровищь сокровище святое,радуйся свеще сердец богомудрых.

Радуйся, поясе, егоже поносила есть Всенепорочная на земли,радуйся всякую подающий благодать и многую крепость.Радуйся яко показуеши Девыя славу,радуйся яко отвращаеши демонския луки.Радуйся многая исцеления источающий,радуйся души страстей свобождающий.

Радуйся верным ликование божественное,радуйся честная милосердия клете.

Радуйся поясе пречестный.

Кондак 5

Богодарованный дар и небесное богатство, пояс Твой держаще Отроковице, на страсти силу непобедимую, еюже препоясаемся, благодать бо и милость присно подает вопиющим: Аллилуйя.

Икос 5

Исцеление источает пояс Твой святый души и телу Отроковице, якоже росу весненную, яко бо Исайа глаголет Всенепорочная, и сладость небесную благоговейно тому вопиющим:Радуйся источниче вод невещественных,радуйся поточе многих даров.Радуйся Всечистыя пояс всечестный,радуйся Церкви радость небесная.

Радуйся сокровище святое дарований духовных,радуйся венче славный христиан благочестивых.Радуйся Ватопеду стена нерушимая,радуйся всему миру столпе крепости божественныя.Радуйся честное Девыя опоясание,радуйся Богом нам данная купля.Радуйся Единыя Девыя поясе,радуйся верным богодарованная сило.

Радуйся поясе пречестный.

Кондак 6

Стяжа Обитель Твоя Ватопедская, яко сокровище божественное Отроковице, пояс Твой дивный, и чудесы того хвалится, и благодарственныя песни Тебе воспевает глаголюще:  Аллилуйя.

Икос 6

Свет сияющий зряшеся пояс Твой святый, внегда принесеся во остров Тира, отонудуже со благоговением многим во Обитель Твою сей принесоша, поюще Твое промышление и радостию вопиющи: Радуйся поясе Богородицы,радуйся Ватопеду слава.Радуйся егоже осеняет благодать Духа Святаго,радуйся егоже похваляет народ христоименитый.

Радуйся чредо всечестная дарований небесных,радуйся песнопение непрестанное монахом и постником.Радуйся яко струи исцелений точиши,радуйся яко пламень страстей угашаеши.Радуйся честное Чистыя препоясание,радуйся всем верным спасение.Радуйся света заре облистающая,радуйся страстей уставляеши пагубу.

Радуйся поясе пречестный.

Кондак 7

Величаем вси, многая величия, еже о нас Твоего попечения, и пояс Твой священный верою обстояще Всепетая, освящения исполняемся, и Сыну Твоему взываем:  Аллилуйя.

Икос 7

Яко облак мысленный, пояс Твой святый, простри на ны Богородице, и душа наша исполни, освящения и умиления божественнаго, к Тебе бо прибегаем, и поясу Твоему взываем:Радуйся жилище благодати божественныя,радуйся сострадания кладязе.Радуйся даров богоданных сокровище,радуйся Чистыя Богородицы препоясание.

Радуйся твердый соузе и мира подателю,радуйся благочестивым утверждение незыблемо и сладость.Радуйся яко чудес лучи испущаеши,радуйся яко свирепства болезней разоряеши.Радуйся Божией благости луче,радуйся крепосте наша богодарованная.Радуйся радость истинную подающий,радуйся тлю душевную умерщвляющий.

Радуйся поясе пречестный.

Кондак 8

Странна твоя чудеса, о поясе пречестный Всецарицы Девы, поветрия губительнаго Царский Град свободил еси, чудяху бо ся и дивляхуся во умилении вопиющия: Аллилуйя.

Икос 8

Пристанище обуреваемым, пояс Твой святый показася Богородице Дево, благодать бо Твоя яже на нем, действует бо чудесы приходящим, темже к нему припадающе, с любовию взываем:Радуйся рако добрых небесных,радуйся чудес точение различных.Радуйся Девы нам посещение,радуйся скорбящим душам заступниче.

Радуйся божественное жилище действа божественнаго,радуйся благодати Девыя святое сокровище.Радуйся яко холеры Град Царский спасаеши,радуйся яко скорое всем заступление посылаеши.Радуйся угль погашающий страсти,радуйся вся ны возвеселяющий.Радуйся многих даров палато,радуйся славы божественныя честное хранилище.

Радуйся поясе пречестный.

Кондак 9

Исполнь славы святыя видится, пояса Ти кивот воистину святый, Богородице Дево Чистая, разум нам удивляющий, благоуханием бо дышит премiрным вопиющим: Аллилуйя.

Икос 9

Жезл крепости божественныя, пояс Твой нам дадеся, дивная Богоматерь, умным бо того содействием, от всякия беды избавляемся и благодати исполняемся, во благоговении вопиюще:Радуйся сосуде святаго благоухания,радуйся диадима нетления.Радуйся монашествующим честное прибежище,радуйся имже во Афоне даяние препетое.

Радуйся Чистыя Девы всечестное священие,радуйся Ея же воистину нам дар всесовершенный.Радуйся Ватопеду веселие истинное,радуйся всякому сердцу благочестному радосте.Радуйся цветов благодати благоухание,радуйся горней красоты дыхание.Радуйся фиало ароматов божественных,радуйся святым божественное пение.

Радуйся поясе пречестный.

Кондак 10

Покров и предстательство, и Божию помощь, присно плодяще Всесвятая, от миродохновеннаго Ти пояса, с верою к нему приступаем, и благоговейно припадающе, из Тебе Рождшемуся вопием: Аллилуйя.

Икос 10

Благодатию святаго Ти пояса Богородице, силу нам препояши на врага началозлобнаго, яко лев на ны рыкающаго, якоже да одолеем злобу того вопиющия:Радуйся Чистыя Девы поясе,радуйся чаше Господния крепости.Радуйся связующий ны и спасающий,радуйся узы страстей разрешающий.

Радуйся поясе драгоценнейший Рождшия Христа,радуйся благочестному народу даяние священнейшее.Радуйся божественныя нам силы подателю,радуйся вражие неистовство отвергающий.Радуйся о поясе Богоматери,радуйся о слава нам и соузе.Радуйся Церкви Христовой украшение,радуйся народу православному утверждение.

Радуйся поясе пречестный.

Кондак 11

Благодарственными песньми, поясе всепречестне всех Зиждителя Рождшия, твою благодать воспеваем присно, многих чудес твоих насдаждающеся, и славим Чистую Всецарицу, Христу вопиюще: Аллилуйя.

Икос 11

Светоприемную свещу, пояс Твой святый, имуще Обитель Ватопедская, светлеется Дево присно, и славит еже о ней Твое промышление, яко той даровася пояс Твой верно вопиющей:Радуйся поясе Богородицы,радуйся светильниче света трисветлаго.Радуйся разделенным божественное сочетание,радуйся недугующим богоданная сило.

Радуйся поясе божественный державу верным подающий,радуйся всевоинства велиарова полки погубляющий.Радуйся яко силы душам укрепляеши,радуйся яко к восхождениям добрым направляеши.Радуйся язвы душ омывающий,радуйся колесницы врагов сокрушающий.Радуйся истинное нам веселие,радуйся верным божественное утешение.

Радуйся поясе пречестный.

Кондак 12

Радуется, Богородице, Обитель Ватопедская, поясом божественным Ти обладающе, и ко славословию величий Твоих обители вся созывает, славяще славу Твою, Троице же вопиюще: Аллилуйя.

Икос 12

Поюще по долгу, Богородице Дево, пояса Ти благодать преобильную, и проповедуем ясно Чистая, еже о нас богатное Ти попечение, и пресвятому Ти поясу всеблагодарно вопием:Радуйся Девыя честная пленице,радуйся Ватопеду радосте.Радуйся верных к Богу возводящий,радуйся ко истинней жизни влекущий.

Радуйся поясе всепречестный, Церкви сокровище,радуйся миру веселие и мира подателю.Радуйся благочествующим прибежище спасения,радуйся монашествующим богатство утешения.Радуйся имже страстей очищаюся,радуйся имже света исполняюся.Радуйся души моея радость истинная,радуйся жизни моея пристанище верное.

Радуйся поясе пречестный.

Кондак 13

О пречестный поясе Пречистыя Богородицы, препоясавый тело непорочное, подавай нам от сокровища всельшияся в тя благодати божественныя, действо животворящее, яко да Христу присно вопием: Аллилуйя.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Икос 1

Ангели невидимо пояс Твой святый со страхом обстояще Отроковице, мы же во плоти сущия, с верою припадаем к нему, освящение приемлюще, и во благоговении вопием:Радуйся поясе Богородицы,радуйся сияние всему миру.Радуйся Непорочныя Девы препоясание,радуйся Церкве всея сокровище.

Радуйся поясе многоценный Владычицы небес,радуйся цвете благоуханный благочестивых христиан.Радуйся яко тело Девыя препоясаеши,радуйся яко крепость льстиваго ослабеваеши.Радуйся светильниче благодати всесветлый,радуйся источниче чудес неизсякаемый.

Радуйся имже вернии светозаряются,радуйся имже врази упраздняются.

Радуйся поясе пречестный.

Кондак 1

Ко пречестному Богородице божественному поясу Твоему, со благоговением притекающе, исполняемся просвещения и благоухания премiрнаго, но яко пучино сущи Дево благости, препояши ны силою его Непорочная, зовущия:
Радуйся поясе пречестный.

Источник: http://hram-kupina.ru/cerkovnyj-kalendar/polozhenie-chestnogo-poyasa-bogorodicy/molitvy-i-akafist-svyatomu-i-prechestnomu-poyasu-presvyatoj-bogorodicy/

Что нужно знать о Поясе Пресвятой Богородицы

Молитва честного пояса пресвятой богородицы

13 сентября православные отмечают положение честного Пояса Пресвятой Богородицы. История обретения, путешествий и чудес этой святыни захватывает дух.

Утешение апостола Фомы

Как известно, апостол Фома не участвовал в погребении Девы Марии – в это время он был в районе Индии и распространял там Благую Весть. Только на третий день он прибыл в Иерусалим. Скорбя и желая проститься с Богородицей, он просил апостолов открыть ее гробницу. Открыв же, апостолы изумились, потому что гробница оказалась пуста.

В ней остались лишь погребальные пелены, от которых шло дивное благоухание. “Лобызая со слезами и благоговением оставшуюся во гробе погребальную пелену, они молились Господу, чтобы Он открыл им, куда исчезло тело Пресвятой Богородицы?” – пишет Дмитрий Ростовский.

В ответ на их вопрошание, Богородица явилась апостолам за вечерей и приветствовала их словами: «Радуйтесь! — ибо Я с вами во все дни».

Однако существует предание, что на третий день, то есть до этого явления, Богородица явилась апостолу Фоме по его молитве. Чтобы утешить его, она бросила ему свой пояс с неба. Это предание запечатлено на православных иконах, а на святой горе Афон есть фреска VI века с изображением Фомы, приносящего пояс остальным ученикам.

Императрица Зоя и нечистый дух

Золотой ковчег, в который долгое время был заключен почитавшийся как великая святыня пояс, впервые был открыт в конце IX – начале X века в царствование императора Льва Мудрого. Сделано это было с разрешения патриарха для жены императора Зои, обуреваемой нечистым духом.

Император молился Богу об исцелении своей жены. И произошло видение, что та излечится от своей слабости, если на нее положат пояс Богородицы. Когда ковчег был вскрыт, оказалось, что пояс, пролежавший в нем почти десять веков, не истлел.

Патриарх приложил Пояс к больной императрице, и тотчас она избавилась от нечистого духа. В знак благодарности Божией Матери Зоя вышила весь Пояс золотой нитью.

После этих событий святой Евфимий, духовник императора и Патриарх Константинопольский, составил Слово в «в честь Преблагословенной Девы Богородицы, в воспоминание чуда, бывшего от Её Честного Пояса, по благодати, милосердию и человеколюбию родившегося от Неё Христа, Бога нашего».

Разделение пояса

В X веке Пояс Богородицы был разделён на части, которые со временем оказалась в Болгарии, Грузии (Зугдиди) и на Кипре (монастырь Троодитисса).

Елена, племянница византийского императора Романа III Аргира (Аргиропуло), получила исцеление от пояса Богородицы.

Когда в 1028 году после войны с Грузией император заключил с ней мир, он выдал Елену за грузинского царя Баграта IV Куропалата, чтобы скрепить политический союз. С разрешения императора невеста привезла с собой в дальнюю страну часть Пояса.

Известно, что в начале XIX века правительница Мегрелии Нино, дочь грузинского царя Георгия XII, после принятия российского подданства, прислала святыню в дар российскому императору Александру I. Удивительна реакция российского царя.

Украсив ковчег драгоценными камнями, он послал его обратно и повелел построить в Зугдиди каменную церковь для хранения святыни. И доныне эта часть Пояса хранится в кафедральном соборе Влахернской иконы Божией Матери в драгоценном киоте.

Ватопедский монастырь

В Ватопедском мужском монастыре на Святой горе Афон в Греции хранится часть пояса Пресвятой Богородицы, которую византийские императоры брали с собой в военные походы и которую когда-то отбили у византийцев болгары. Это – дар сербского князя Лазаря Хребеляновича, правившего в XIV веке – последнего независимого правителя Сербии. Этот князь прославлен в лике святых Сербской православной церкви как великомученик.

История обители настолько тесно переплетена с историей Пояса, что уже не мыслится отдельно от нее. Об этом свидетельствует и прозвище «агиазониты» (то есть «святопоясники»), данное на Афоне ватопедским монахам.

Храм Пояса Богородицы в Сирии

В городе Хомс (древней Эмесе) существует храм, посвященные Поясу пресвятой Богородицы, знаменитый “Умм Зуннар”. По традиции этих мест, святыню поместили в серебряный цветок на ножке-подставке.

В центре растения, в окружении ажурных лепестков под стеклом лежит скрученный колечком тонкий шерстяной поясок из верблюжьей шерсти и золотых нитей длиной около 60 сантиметров. По преданию, это часть пояса Богородицы.

Обрели ее в 1953 году после того, как в монастыре в Мардине (современная Турция) был обнаружен старинный манускрипт на арамейском языке. В этом манускрипте и было указано место, где хранится половина пояса, которую Фома взял с собой.

От этой части святыни также происходят многочисленные исцеления по молитвам верующих. В “Умм Зуннаре”, рядом с украшенной живыми цветами нишей, где хранится Пояс Богородицы, стоит кувшин. В него верующие люди бросают записки, адресованные Небесной Заступнице.

Много поясков

Православные верят, что список с чудотворной иконы так же свят, как и оригинал, что камень из святого места, привезенный домой, может сотворить чудо по вере паломника. Так и маленькие пояски, сделанные монахами Ватопедского монастыря и освященные на поясе пресвятой Богородицы, обладают той же силой, что и сам пояс – силой веры молящегося.

Эти пояски люди передают друг другу, делят на части, посылают в разные страны. Многие пишут об исцелениях не только по “оригиналу”, но и через эти посланные им простые пояски и их части. Считается, что в паломничестве важен путь, в очереди к святыне – молитвенное (пред)стояние в этой очереди – то есть подготовка, молитва и встреча со святыней – одно.

Божественная мера и чудо исцеления

Пояс Пресвятой Богородицы – не только реликвия и святыня, но и эталон, божественная мера, которая использовалась при строительстве соборов.

Например, пропорции Благовещенского собора Дивеевского монастыря определены поясом Пресвятой Богородицы, длина которого 1 метр 20 см, и составляют двадцать поясов в ширину (24 м.), тридцать в длину (36 м.), пятьдесят в высоту (60 м.).

Двадцать, тридцать и пятьдесят, сложенные вместе, равны ста, то есть монашеской сотнице, которая совершается по четкам. Пояс стал мерой для постройки целого ряда Богородичных храмов на Руси, в том числе Успенской церкви в Ростове и Успенской церкви в Суздале.

Множество свидетельств о чудесных исцелениях от пояса Богородицы известно с давних времен. Продолжаются чудеса и в наше время. По молитвам людей разрешаются их беды самого разного рода.

Но больше всего свидетельств, связанных с поясом, поступает от людей, страдавших бесплодием и излечившихся (в Ватопедский монастырь не иссякает поток писем с фотографиями новорожденных) и от тех, кто исцелился от тяжелейших болезней, в том числе онкологических.

В России части пояса Богородицы хранятся в Серапионовых палатах Троице-Сергиевой лавры, в Казанском соборе в Петербурге и в храме Илии-Пророка в Обыденском переулке в Москве, где к ним можно приложиться в любое время.

Источник: https://cyrillitsa.ru/actual/23719-chto-nuzhno-znat-o-poyase-presvyatoy-bogo.html

Положению честнаго пояса Пресвятой Богородицы

Молитва честного пояса пресвятой богородицы

Богоро́дице Присноде́во, челове́ков покро́ве, ри́зу и по́яс пречи́стаго Твоего́ телесе́, держа́вное гра́ду Твоему́ обложе́ние дарова́ла еси́, безсе́менным рождество́м Твои́м, нетле́нна пребыва́ющи, о Тебе́ бо и естество́ обновля́ется и вре́мя. Те́мже мо́лим Тя́ ми́р гра́ду Твоему́ дарова́ти, и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Велича́ние:

Велича́ем Тя́, Пресвята́я Де́во, и чте́м всечестна́го Твоего́ по́яса в Халкопра́тии положе́ние.

Стихи́ра, гла́с 2:

Яко венце́м пресве́тлым, Пречи́стая Богоро́дице, по́ясом Твои́м святы́м Це́рковь Бо́жия обложи́ся, и све́тится, ра́дующися дне́сь, и та́йно ликовству́ет, Влады́чице, вопию́щи Тебе́: ра́дуйся, диади́мо честна́я и ве́нче боже́ственныя сла́вы; ра́дуйся, еди́на сла́вы исполне́ние и ве́чное весе́лие; ра́дуйся, к Тебе́ притека́ющим приста́нище, и предста́тельнице, и спасе́ние на́ше.

Пе́снь 1

Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Свещу́ светоявле́нную и незаходи́мую Де́вы хра́м, я́ко не́бо, обре́т све́тло, Тоя́ пресве́тлый по́яс, вселе́нную дне́сь чуде́с облиста́ет заря́ми.

Кре́пость же и утвержде́ния сою́з, Твои́м, Пречи́стая, Боже́ственным я́ко вои́стинну по́ясом, мы́сленне опоя́сан гра́д Тво́й, держа́ву нераздра́нну и́мать, те́мже и о Тебе́ хва́лится.

Дре́вле я́ко вои́стинну пречестна́го киво́та Твоя́ ра́ка, Богороди́тельнице, яви́ся су́щим на земли́, не скрижа́ли нося́щая, но ве́рно соблюда́юща и́стины позна́ния.

Арома́ты та́йныя пролива́ются во хра́ме Чи́стыя от честны́я дне́сь ра́ки и исполня́ют духо́внаго благово́ния все́х, любо́вию к то́й притека́ющих.

Пе́снь 3

Ирмос: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Да почти́м, ве́рнии, я́ко совокупле́ния к Бо́гу сою́з, Чи́стыя дне́сь по́яс, и ве́рно да поклони́мся.

Всегда́шнии то́ки благода́тей, Чи́стая, от пречи́стыя Твоея́ ра́ки теку́щии, все́х ве́рных напоя́ют.

Исцеле́ния ве́рным многопе́тый на́м дне́сь Пречестны́я честны́й по́яс источа́ет благода́тию.

Яко роса́ у́тренняя, весе́лие Твое́, Чи́стая, точа́щи, страсте́й пе́щь Тя́ при́сно воспева́ющим угаша́ет.

Конда́к, гла́с 2.

Богоприя́тное Твое́ чре́во, Богоро́дице, объе́мший по́яс Тво́й честны́й, держа́ва гра́ду Твоему́ необори́ма и сокро́вище е́сть, благи́х неоску́дно, еди́на ро́ждшая Присноде́во.

Та́же седа́лен, гла́с 4.

Яко боже́ственное возложе́ние, во хра́ме Бо́жии, Чи́стая, освяти́ся по́яс всечестны́й, и́мже препоя́сала еси́ ложесна́ непоро́чная, Бо́га заче́ншая. Те́мже, сему́ ве́рою прикаса́ющеся и стра́хом че́стно облобыза́юще, освяща́емся.

Сла́ва, и ны́не, гла́с то́йже.

Положе́ние Твоего́ честна́го по́яса Це́рковь Твоя́ све́тло пра́зднует и приле́жно зове́т Ти́, Де́во Чи́стая: вся́ опоя́ши на си́лу вра́жию, низложи́ шата́ние безбо́жных ва́рвар, и на́ш упра́ви живо́т, де́лати Госпо́дня Боже́ственная хоте́ния.

Пе́снь 4

Ирмос: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Яко пречестно́е утвержде́ние, Богоро́дице, Творе́ц и Созда́тель Тя́ водрузи́в, я́коже звезда́ми, украси́л Тя́ е́сть, Боже́ственными сия́нии, и́миже просвеща́еши концы́.

Тя́ держа́ву гра́д Тво́й, Богоро́дице, и тве́рдое основа́ние име́я, боже́ственным по́ясом Твои́м содержи́тся: сою́з неразори́мь се́й, в бра́нех протяза́ющ.

От земли́ на́с возвлачи́т, Богороди́тельнице, к небеси́ боже́ственный по́яс Тво́й, любо́вию Твое́ю и того́ возводи́мых. Те́м Тя́ сла́вим, я́ко вину́ сла́вы лу́чшия.

Се́ благода́ть неисчерпа́емая, прииди́те вси́ усе́рдным се́рдцем, почерпи́те ре́ки, точа́щия незави́стно, празднолю́бцы, от честны́я ра́ки Пречи́стыя Ма́тере.

Пе́снь 5

Ирмос: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Ты́, Го́споди, Твою́ Ма́терь возвели́чил еси́, Ты́ возвы́сил еси́ над вся́ мы́сленныя вла́сти, без сравне́ния сла́вы Тоя́.

Благода́ть Бо́жия ны́не незави́стно подае́тся, Пречи́стая Богоро́дице, от честны́я ра́ки Твоея́, ве́рою покланя́ющимся Тебе́.

Твое́ю си́лою ве́рнии ца́рие опоясу́ются, Тя́ сою́з, Богоро́дице, Тво́й гра́д хва́лящи, по́ясом Твои́м честву́ется.

Ве́дома Твоя́ вои́стинну благода́ть пока́зася, Пречи́стая, пресла́вно де́йствующая си́лы и зна́мения по все́й земли́.

Пе́снь 6

Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Всю́ Тя́ преесте́ственне просла́ви Госпо́дь, всю́ возвы́сив Тя́ еди́ну, всю́ Тя́ почте́ па́че сло́ва, Богоро́дице, хра́м с по́ясом и боже́ственною ра́кою.

Истека́ют, я́ко из пучи́ны, струи́ благода́ти, от ра́ки Пречи́стыя и тва́рь всю́ окружа́ют напая́юще, ве́рно покланя́ющияся Рождеству́ Твоему́.

Кре́пость Тя́, ве́рнии, стяжа́вше и похвалу́, опоясу́ются сла́вою, честны́й Тво́й по́яс, Богороди́тельнице, иму́ще, я́ко пресве́тлую у́тварь и честну́ю.

Конда́к, гла́с 4

Честна́го по́яса Твоего́ положе́ние пра́зднует дне́сь Тво́й, Препе́тая, хра́м и приле́жно взыва́ет Ти́: ра́дуйся, Де́во, христиа́н похвало́.

Икос:

Твои́м мя́ просвети́ све́том, Де́во Богоро́дице, и разруши́ мою́ тму́, во уме́ лежа́щую лю́те, я́ко да чи́сто Тебе́ приступлю́, Чи́стей, земны́я обожи́вшей, воспою́ Тво́й, Всенескве́рная и Непоро́чная, боже́ственный по́яс, светле́йший со́лнца, его́же ми́р се́й и́мать я́ко тве́рд покро́в и наде́жду, побежда́ющ сове́ты враго́в беззако́нных, и си́х кова́рства разоря́ющ, и всегда́ сохраня́ющ Твоя́ рабы́. Ра́дуйся, Де́во, христиа́н похвало́.

Пе́снь 7

Ирмос: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Ты́, я́ко Со́лнце пра́вды, Еди́не сы́й Светода́вче, Боже́ственне хра́м Чи́стыя просвети́л еси́ разли́чными Твои́ми дарова́нии: в не́мже сия́ющи, лучи́ изъясня́ет по́яс Тоя́.

Яко злату́ю ста́мну, Тво́й по́яс окружа́юще, еди́на Чи́стая, Боже́ственней вои́стинну причаща́емся ны́не сла́дости благода́тей, Всеблагослове́нная, и скрижа́лей вы́шшую Ти́, я́ко су́щую, почита́ем сию́.

Источа́ют вои́стинну чуде́с, Отрокови́це Чи́стая, ча́ши, Твоя́ благода́ть ве́рным, и незави́стно от Твоея́ ра́ки происхо́дят, я́ко от ина́го Еде́ма ре́ки.

Ны́не приступи́те с весе́лием вси́, и́же на земли́, прииди́те, — ра́ка прорица́ет та́йно Госпожи́ — объе́млите Пресла́вную, во мне́ сокро́виществовавшую по́яс Сво́й.

Пе́снь 8

Ирмос: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Скрижа́ли боже́ственныя дре́вле киво́т, руко́ю напи́санныя Бо́жиею, содержа́ше, Пречи́стая: Твоя́ же, Чи́стая Влады́чице, чествова́нная и честна́я ра́ка по́яс содержи́т, те́х законополо́жника, содержа́щия в себе́ стра́шное та́инство.

Ангели, Пречи́стая, Чи́стая, ны́не в честне́м Твое́м хра́ме слику́ют и объе́млют, Влады́чице, честны́й и святы́й Тво́й по́яс, ему́же любо́вию, и ра́достию, и весе́лием мно́гим покланя́емся, Тя́ воспева́юще, сла́ву ро́да на́шего.

Же́зл, Яже Цве́т жи́зни прозя́бший, Ты́ еси́ все́х ра́дость, многоце́нная чи́стая мирополо́жница Ду́ха, сокро́вище благи́х, арома́т исто́чник, из нея́же ми́ро исцеле́ний излива́ет Боже́ственная ра́ка.

Воспева́ют, Пречи́стая, Чи́стая, вели́чия Твоя́, мы́сленная во́инства, пропове́дуют вси́ патриа́рси и проро́цы я́вственно, апо́столи со свяще́нными и му́чеников ли́кове, с ни́миже покланя́емся Тебе́.

Пе́снь 9

Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Черто́г пречестны́й вои́стинну, Богороди́тельнице, ра́ка Твоя́ яви́ся, святы́й Тво́й по́яс, я́ко де́вственную и неве́стническую оде́жду, досто́йне содержа́щи и соблюда́ющи, я́ко живота́ сокро́вище.

Боже́ственною диади́мою красоты́ Це́рковь, Богоро́дице, оде́явшися, боже́ственным и всесвяты́м Твои́м по́ясом дне́сь ца́рски весели́тся и красу́ется сла́вою Твое́ю.

Хра́м, по всему́ подо́бящийся небесе́м, благокра́сный дне́сь Де́вы, ве́рнии, прие́мше дарова́ний зари́, я́коже зве́здными красота́ми осия́еми, светли́теся.

Имать святы́й Тво́й по́яс, Богороди́тельнице, гра́д Тво́й, сою́з ми́ра, и сте́ну, и догма́т боже́ственное еди́нство, и правосла́вных похвалу́, и царе́й одоле́тельная.

Воспева́ем неизглаго́ланную сла́ву и неизче́тную Твою́ благода́ть: Ты́ бо еси́ исто́чник прему́дрости, из нея́же сло́во все́м происхо́дит, чту́щим Тя́, Пречи́стая, и велича́ющим Рождество́ Твое́.

Свети́лен

По́яс честны́й Тво́й, и́мже свяще́нное Твое́ препоя́сала еси́ те́ло, Богоотрокови́це Де́во, чту́ще, пра́зднуем сего́ ны́не положе́ние, и́мже тли́ избавля́емся, и бе́д, и напа́стей, Ма́ти Бо́га Вы́шняго.

Стихи́ры, гла́с 4

Яко пресве́тлым венце́м, Богоро́дице Пречи́стая, / святы́м по́ясом Твои́м обложи́ся Це́рковь, / и ра́дующися, светле́ется дне́сь, / и лику́ет та́йно, / вопию́щи Тебе́, Влады́чице: / ра́дуйся, ве́нче / и диади́мо боже́ственная; / ра́дуйся, еди́на исполне́ния моего́ сла́ва / и весе́лие ве́чное.

Ты́, Пречи́стая Влады́чице, / держа́вное огражде́ние, / незы́блемо же утвержде́ние и спасе́ние / Твои́м лю́дем и гра́ду Твоему́ су́щи, / дала́ еси́, я́ко све́тло одея́ние, / пречестны́й по́яс Тво́й, / спаса́ющь от вся́ких злоключе́ний / ве́рою и те́плым усе́рдием / сего́ чту́щих, Богоневе́сто.

Хра́м Тво́й, Пречи́стая, / я́ко исто́чник неисчерпа́емый / чуде́с дне́сь показа́ся: / ре́ки бо благода́ти незави́стно пролива́ются / от святы́я Твоея́ ра́ки / и ве́рных помышле́ние увеселя́ют, / ве́рою и любо́вию Тебе́ вопию́щих: / ра́дость, и весе́лие, / и жи́знь на́ша Ты́ еси́.

Сла́ва, и ны́не, гла́с 2:

Смы́сл очи́стивше и у́м, со Ангелы и мы́ торжеству́ем, све́тло начина́юще Дави́дскую пе́снь Отрокови́це, Неве́сте все́х Царя́, Христа́ Бо́га на́шего: воскресни́, Го́споди, — глаго́люще, — в поко́й Тво́й, Ты́ и Киво́т святы́ни Твоея́; я́ко бо пала́ту красну́, Сию́ украси́в и причте́ Ю гра́ду Твоему́, Влады́ко, стро́ити и покрыва́ти от супоста́тных пога́н держа́вною си́лою Твое́ю, моли́твами Ея́.

Источник: http://xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_sentabr/kan_13sent_riza2.html

Пояс Пресвятой Богородицы – чудеса [+ фото]

Молитва честного пояса пресвятой богородицы

Пояс Богородицы будет находиться в Санкт-Петербурге 20-24 октября, Екатеринбурге — 24-27 октября, Норильске — 27-29 октября, Владивостоке — 29 октября-1 ноября, Красноярске — 1-4 ноября, Нижнем Новгороде — 4-6 ноября, Дивееве — 6-7 ноября, Саранске — 7-10 ноября, Самаре — 10-13 ноября, Ростове-на-Дону — 13-16 ноября, Калининграде — 16-19 ноября и Москве — 19-23 ноября.

Святой Пояс Богородицы и Ватопедский монастырь

Богородица отдает пояс апостолу Фоме

Пояс Пресвятой Девы Марии, который в наши дни разделен на три части, – единственная сохранившаяся реликвия ее земной жизни. Согласно Преданию, пояс был соткан из верблюжьей шерсти самой Девой, и после Успения при Вознесении она отдала его апостолу Фоме.

В первые века христианской эры он находился в Иерусалиме. Известно, что в IV веке он хранился в каппадокийском городе Зела, и в этом же веке император Феодосий Великий вновь привез его в Иерусалим. Оттуда его сын Аркадий доставил Пояс в Константинополь.

Поначалу святыню поместили в храм Халкопратион, откуда в 458 г. император Лев I перенес его во Влахернскую церковь. В царствование Льва VI Мудрого (886-912) Пояс принесли в императорский дворец, и с его помощью исцелилась супруга василевса Зоя.

Она была обуреваема нечистым духом, и император молился Богу об исцелении. Было ей видение, что она излечится от своей слабости, если на нее положат Пояс Богородицы. Тогда император попросил патриарха открыть раку.

Патриарх снял печать и открыл раку, в которой хранилась реликвия. Пояс Божией Матери оказался целым и невредимым от времени. Патриарх приложил Пояс к больной императрице, и тотчас она избавилась от своего недуга.

Эммануил Тзанес. Чудо святого Пояса.

В знак благодарности Божией Матери императрица вышила весь Пояс золотой нитью. Так он приобрел тот вид, который имеет сегодня. С благодарственными гимнами он вновь был помещен в раку, а рака запечатана.

В XII веке, в царствование Мануила I Комнина (1143-1180), официально был учрежден праздник святого Пояса, проводимый 31 августа. До того его чествовали 1 июля, в совместном праздновании с Честными Ризами Богородицы.

Пояс оставался в Константинополе до конца XII века. Но среди последствий поражения Исаака Ангела от болгарского царя Асана в 1185 г. было и то, что Пояс оказался выкраден и доставлен в Болгарию. Позже он попал к сербам.

Князь Лазарь I отдал Пояс вместе с частицей истинного Креста в дар Ватопедскому монастырю. С тех пор он хранится в святилище, расположенном в кафоликоне, главном монастырском соборе.

В правление турок братия монастыря брала с собой Пояс при своих отъездах на Крит, в Македонию, Фракию, Константинополь и Малую Азию. Они делали это с целью распространить благодать святыни, поднять дух порабощенных греков и избавить их от случавшихся эпидемий.

Чудеса, явленные посредством святого Пояса во все века, неисчислимы. Вот лишь несколько примеров.

Однажды жители Эноса попросили, чтобы для них доставили святой Пояс, и монахов, сопровождавших реликвию, приютил у себя дома священник. Его жена тайком отрезала лоскут от Пояса.

Когда отцы собрались обратно и сели на корабль, он не тронулся с места, хотя на море стояла тишь.

Жена священника, завидев это странное происшествие, поняла, что поступила неправедно, и вернула монахам часть Пояса. Корабль тотчас же отплыл.

Лоскут так и остался отделенным. Впоследствии произошел похожий случай.

Во время войны за независимость Греции святой Пояс был доставлен на Крит по просьбам его жителей, страдавших от чумового поветрия. Но когда монахи собирались вернуться в свою обитель, турки их арестовали и увели на казнь. Тем временем британский консул Доменикос Санантонио выкупил святой Пояс, и его отвезли в Санторин, где была новая резиденция дипломата.

Сразу же эта новость разнеслась по острову. Местный епископ известил Ватопедский монастырь, и его настоятель Дионисий отправился в Санторин. Консул запросил 15000 пиастров выкупа за Пояс. Островитяне проявили единодушие и смогли собрать эту сумму. Так святой Пояс был возвращен, и игумен Дионисий отвез его в Ватопед.

Жена консула поступила так же, как супруга священника в Эносе. Она втайне от мужа отрезала небольшой лоскут от святого Пояса, прежде чем его вернули игумену Дионисию. Через недолгое время ее муж скоропостижно преставился, а ее мать и сестра тяжко заболели. В 1839 г. она послала в монастырь письмо с просьбой, чтобы из монастыря прислали нарочных, которые получили бы от нее отрезанный лоскут.

В 1864 г. святой Пояс привезли в Константинополь, когда в нем свирепствовала холера. Едва только судно, на котором был Пояс, приблизилось к гавани, пагуба прекратилась, и никто из пораженных ею не умер.

Это странное чудесное событие возбудило любопытство султана. Он повелел, чтобы Пояс доставили в его дворец, и он смог бы его почтить.

Во время пребывания святого Пояса в Константинополе один грек из квартала Галата обратился с просьбой, чтобы его принесли к нему домой. Сын его тяжело болел, но когда святой Пояс доставили, тот уже скончался. Однако монахи не теряли надежды. Они попросили, чтобы им показали останки, и как только на них положили Пояс, юноша восстал из мертвых.

В 1894 г. жители города Мадита в Малой Азии пожелали, чтобы туда привезли святой Пояс, поскольку саранча опустошала их посевы и портила плодовые деревья.

Когда судно, на котором находился Пояс, подошло к гавани, небо затмили тучи саранчи, которая вслед за тем ринулась в море, и корабль не мог отдать якорь.

Мадитяне на берегу, увидев чудо, стали непрерывно петь гимн «Кирие елейсон» (Греческое Κύριε ελέησον – «Господи, помилуй!»).

Вплоть до нашего времени посредством святого Пояса совершается множество чудес. Так, женщины, страдающие бесплодием, получают тесьму от ковчежца, где хранится Пояс. Если у них есть вера, то обретают во чреве.

Прекращение мора

22 августа 1827 г. Отец Савва пишет:

«В Эносе моровое поветрие чумы прекратилось благодатным действием святого Пояса Богородицы».

Из Эноса святой Пояс перевезли в Дидимотихон. В другом письме, от 12 сентября, этот же отец сообщает:

«Здесь, как и в Эносе, мор прекратился благодатью святого Пояса».

Избавление от нашествия саранчи

Отец Косма Хрисулас в отчете для монастыря пишет:

«В 1915 г. мы попросили, чтобы в наше село Неохори, а также в Каллиполеос принесли святой Пояс из Ватопедской обители. Причиной тому было нашествие саранчи. Когда Пояс доставили, в небе появились стаи птиц, которые принялись саранчу поедать. Так мы были спасены от этого бедствия».

Святой Пояс на Итаке

На острове Итака реликвию – светло-коричневый пояс, вышитый золотой нитью, хранила г-жа Евфимия Софиану из Вафу. Эту святую реликвию св. Иоаким дал ее бабушке по матери Марии Молфеси-Софиану.

Пояс помещался возле домашнего иконостаса, и его давали девушкам, которые повязывали его вокруг головы или живота во время таинства венчания в качестве своего рода знака девственности. Это считалось великим благословением. Затем его возвращали семье Софиану.

Пояс Пресвятой Богородицы

В последний раз его отдали семье беженцев в 1935 г. В этой семье был обычай перекрещивать этим поясом больных детей. К несчастью, реликвия была утрачена при разрушительном землетрясении в 1953 г.

Cпасение от засухи

В 1957 г. несколько жителей Фасоса прибыли в монастырь. Они просили о том, чтобы святой Пояс доставили на их остров. Дело в том, что несколько лет там не выпадал дождь, и засуха грозила обезлюдением. Отцы согласились и решили отправиться на Фасос несколько дней спустя.

По монастырской традиции, когда святой Пояс покидает стены обители, отцы сопровождают святой Пояс в торжественном ходе к небольшому порту. Они держат хоругви и кадило, разносится звон церковных колоколов. По пути к морю поют  молебный канон Божией Матери.

Так было и в тот день, и отцы взошли на борт небольшого судна, отходившего на Фасос, который был на расстоянии 2-3 часов плавания. Погода стояла ясная, и не было никаких знаков, что надвигается дождь.

Когда они добрались до порта Фасоса, там уже шел ливень, столь сильный, что они не могли покинуть судно. И они вернулись в монастырь, воздавая хвалу Пресвятой Богородице, которая вмешалась и спасла благочестивых островитян, видя благость их намерений и внемля их призывам.

Перевод Сергея Акишина специально для «Православие и мир».

Тропарь Положения честного пояса Пресвятой Богородицы

глас 8

Богородице Приснодево, человеков покрове,/ ризу и пояс пречистаго Твоего телесе,/ державное граду Твоему обложение даровала еси,/ безсеменным рождеством Твоим нетленна пребывающи,/ о Тебе бо и естество обновляется и время./ Темже молим Тя мир граду Твоему даровати/ и душам нашим велию милость.

Кондак Положения честного пояса Пресвятой Богородицы

глас 2

Богоприятное Твое чрево, Богородице,/ объемший пояс Твой честный/ держава граду Твоему необорима/ и сокровище есть благих неоскудно,/ едина рождшая Приснодево.

Положение честного Пояса Пресвятой Богородицы

Молитва честного пояса пресвятой богородицы

31 августа (13 сентября по новому стилю), в последний день церковного года, совершается праздник Положения Пояса Пресвятой Богородицы.

Пояс Пресвятой Богородицы был одной из трех главных святынь Константинополя, связанных с земной жизнью Божией Матери; кроме Пояса, в Царьграде хранились Риза (точнее, мафорий) Девы Марии и икона Божией Матери Одигитрии, написанная, по преданию, евангелистом Лукой .

Именно обладание этими тремя святынями и было одним из главных оснований для того, чтобы считать Константинополь городом Божией Матери — выражение Град Твой, Богородице, встречающееся во многих и многих византийских песнопениях (и, в том числе, и в песнопениях праздника Положения Пояса Пресвятой Богородицы), для византийцев было синонимом слова Константинополь.

Согласно преданию, отраженному в Менологии Василия II (X в.; см.: PG. 117. Col. 613), Пояс и Риза Божией Матери незадолго до Ее Успения были отданы двум благочестивым иерусалимским вдовам и затем передавались из поколения в поколение (до того великая святыня, была вверенная апостолу Фоме самой Божией Матерью).

Камень, на котором стоял Апостол Фома, когда получал от Пресвятой Богородицы Её пояс с Небес.  «Монастырь св. Марии Магдалины в Гефсимании»

При императоре Восточной Римской империи Аркадии (император с 395 г.; ум. в 408 г.

) Пояс Пресвятой Богородицы был доставлен в Константинополь и помещен в прекрасный ларец, который обрел свое место в одном из трех главных Богородичных храмов Царьграда — Халкопратийскую церковь (некоторые источники говорят о нахождении Пояса не в этом, а во Влахернском храме — вероятно, это следствие путаницы — Влахернский храм был местом хранения Ризы Богоматери; вполне возможно, однако, что святыни могли быть перемещаемы из одного храма в другой). На протяжении столетий ларец с Поясом Богоматери не открывали, но спустя пять веков после Положения Пояса в Халкопратийском храме, при императоре Льве VI Мудром, его жене Зое Карбонопсине было видение, что она избавится от своего недуга (как повествует Менологий, императрицу мучил нечистый дух), если на нее возложат Пояс Пресвятой Богородицы. Император открыл ларец и обрел Пояс в целости и сохранности, сверкающим и чистым, будто сотканным вчера; Пояс был запечатан золотым хрисовулом императора Аркадия, на котором были указаны год и индикт Положения Пояса в Царьграде, а также точная дата этого события — 31 августа. По повелению императора Пояс Пресвятой Девы был возложен на голову страждущей императрицы (это было поручено Евфимию, будущему Патриарху Константинопольскому, который составил и Слово в честь торжества нового обретения Пояса), и та исцелилась. Все вознесли хвалу Христу Спасителю и Его Пречистой Матери. Благодарная императрица вышила Пояс золотыми нитями, и святая реликвия была снова положена в раку, а праздник Положения Пояса получил еще большую торжественность, чем прежде.

В результате двух падений Константинополя — сначала в 1204 году, затем, окончательно, в 1453 году, — Пояс, как и почти все другие святыни Царьграда, покинул город, но не исчез бесследно. Части Пояса доныне хранятся на Св.

Горе Афон (в монастыре Ватопед) и на Кипре (в монастыре Троодитисса); они прославились множеством чудес.

Освящаемые на частях Пояса Божией Матери пояски раздаются верующим для ношения; многие женщины, имевшие ту или иную немощь, благодаря Предстательству Пресвятой Богородицы получили от них исцеление.

Глубоко символична дата празднования Положения Пояса Пресвятой Богородицы. Этот праздник является продолжением праздника Успения Пресвятой Богородицы — он не только посвящен Божией Матери, но само событие дарования Пояса произошло в связи с Успением.

В практике афонских монастырей эта связь еще очевиднее — на Афоне попразднство Успения продолжается вплоть до дня Усекновения главы св. Иоанна Предтечи, а ведь вслед за этим днем и его однодневным попразднством и совершается торжество Положения Пояса.

Тем самым, церковный год начинается с Рождества Пресвятой Богородицы (8 сентября (21 сентября н. ст.), спустя неделю после церковного новолетия) и заканчивается Успением Пресвятой Богородицы и связанным с ним праздником Положения Ее честного Пояса.

Об этом говорится и в тропаре праздника Положения Пояса: Богородице Приснодево, человеков Покрове, Ризу и Пояс пречистаго Твоего телесе, державное граду Твоему обложение даровала еси, безсеменным Рождеством Твоим, нетленна пребывающи: о Тебе бо и естество обновляется, и время.

Темже молим Тя, мир граду Твоему даровати, и душам нашим велию милость

Годовой круг церковных праздников вновь и вновь напоминает нам о событиях, благодаря которым и стало возможно спасение человека, и такие его начало и конец ясно указывают на смиренный подвиг Той, что была избрана стать Матерью Христа; Той, между Рождеством и Успением Которой и наступило лето благоприятное совершенного Господом Иисусом Христом домостроительства спасения; Той, на Чье Предстательство и уповают все православные христиане.

диакон Михаил Желтов

Честной Пояс, прикасавшийся к Пречистому Чреву, носившему Творца, и смоченный каплями молока, питавшего Того, Кто есть Жизнь мира, является для всех христиан свидетельством спасения.

Он словно говорит о том, что нужно обуздывать все устремления плоти и подражать душевной и телесной чистоте Пресвятой Девы и Матери Божией, чтобы удостоиться и в своем сердце носить Христа, Который присно становится ради нас Младенцем.

Тропарь, глас 8:
Богородице Приснодево, человеков покрове, ризу и пояс пречистаго Твоего телесе, державное граду Твоему обложение даровала еси, безсеменным рождеством Твоим нетленна пребывающи, о Тебе бо и естество обновляется и время. Темже молим Тя, мир граду Твоему даровати, и душам нашым велию милость.

Кондак, глас 2:
Богоприятное Твое чрево, Богородице, объемший пояс Твой честный, держава граду Твоему необорима, и сокровище есть благих неоскудно, едина рождшая Приснодево.

Другой кондак, глас 4:
Честнаго пояса Твоего положение празднует днесь Твой, препетая, храм, и прилежно взывает Ти: радуйся, Дево, христиан похвало.

Часть пояса Пресвятой Богородицы в монастыре Ватопед

Более трех с половиной миллионов человек в 2011 году поклонились Поясу Пресвятой Богородицы. Приезд этой святыни из афонского монастыря Ватопед в Россию стал поистине историческим событием, о котором православные христиане будут помнить всю жизнь. Для многих соприкосновение с Поясом стало неким отсчетом новой жизни.

Спустя время после принесения святыни в Россию из разных уголков страны стали приходить сообщения о случаях чудотворного исцеления.
Женщины, которые по многу лет не могли забеременеть или по медицинским показаниям родить детей, шли к Поясу Пресвятой Богородицы, молились и просили о чуде.

В этом фильме собраны свидетельства о случаях благодатного общения со святыней, которые произошли в обычных семьях из Екатеринбурга, Тюмени, Магнитогорска, Красноярска, Ульяновска, Москвы. Для людей прикосновение к Поясу Богородицы было последней надеждой стать родителями. Некоторые пары, имея в медицинской карте диагноз «бесплодие», своего малыша дождались спустя 10 лет.

Пояс Богородицы помог и тем женщинам, у которых была сложная беременность, и тем, которым врачи сообщали, что их плод имеет серьезные пороки развития.

Герои фильма, решившие рассказать о чудесах и поделиться своим сокровенным, стали своего рода апостолами Христа в наше время.

Режиссер: Аркадий Мамонтов
Россия, 2013

Источник: hram-troicy.prihod.ru

Просмотрено (1975) раз

Источник: http://voskrcerkov.ru/2013/09/13/polozhenie-chestnogo-poyasa-presvyatoj-bogorodicy/

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.